طالبان: آمریکا در 16 سال گذشته بیش از 100 هزار افغان را کشته است

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 31549

طالبان با انتشار بیانیه ای به مناسبت شانزدهمین سالگرد حضور نظامیان آمریکایی در افغانستان گفته است که که آمریکا در 16 سال گذشته بیش از صد هزار افغان را کشته و زخمی کرده است و میلیون ها تن را نیز بی خانمان کرده است. این گروه می گوید در نهایت جنگ افغانستان، منجر به فرار آمریکایی ها خواهد شد.

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای در وبسایت خود از نظامیان آمریکا به عنوان اشغالگر یاد کرد و از آنها خواست تا حقیقت را درک و به جای زور از عقل استفاده کنند و به آزادی دیگران نیز احترام بگذارند.

طالبان روز شنبه به مناسبت شانزدهمین سالروز حمله نظامی آمریکا به افغانستان در بیانیه خود آورده است که آمریکایی ها باید جلو تلفات و زیان بیشتر خود را گرفته و این جنگ طولانی را بیش از این طولانی نکنند.

طالبان تأکید کرد که آمریکا در 16 سال گذشته بیش از صد هزار افغان را کشته و زخمی کرده است و میلیون ها تن را نیز بی خانمان ساخته و با گذشت این 16 سال امروز روحیه ضد اشغالگران در میان مردم قویتر شده است.

طالبان ادعا کرده اند که با گذشت این سال ها اکنون ما بیش از 50 درصد افغانستان را از چنگ آمریکا آزاد کرده ایم و آمریکائی ها باید بدانند که به هراندازه جنگ را در این کشور طولانی کنند در پایان شکست و فرار آنها را در پی خواهد داشت.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟