طالبان: آمریکا از وجود داعش برای ادامه حضور نظامی اش در افغانستان استفاده می کند

  • انتشار: ۲۵ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 63996

سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات اخیر یک جنرال آمریکایی بیان داشت گفته‌های مقامات امریکایی با عملکرد آنها تناقض دارد؛ داعش از ابتدای ظهور در افغانستان از کمک امریکا برخوردار بوده است.

اخیرا جنرال «فرانک مکنزی» مدعی شده بود که داعش از افغانستان قصد حمله به امریکا را دارد و حضور نظامیان امریکایی در افغانستان، از وقوع این حمله جلوگیری کرده است.

ذبیح الله مجاهد افزود: داعش در افغانستان تهدید قابل توجهی نیست و اگر حمایت هوایی امریکا از این گروه تروریستی در شرق افغانستان نبود، ولایت ننگرهار را از وجود آنها پاکسازی می‌کردیم.

وی ادامه داد: فتنه داعش از ابتدای ظهور در افغانستان از کمک امریکا برخوردار بود و البته داعش عددی نیست که تهدید خوانده شود. 

مجاهد تاکید کرد که طالبان داعش را در بیشتر مناطق افغانستان نابود کرده است و دلیل ادامه حضور این گروه تروریستی در مناطق شرقی افغانستان نیز کمک نیروی هوایی و اطلاعاتی امریکا است.

وی ادامه داد که نظامیان امریکایی با بمباران خطوط طالبان از ریشه کردن داعش جلوگیری می‌کنند.

سخنگوی طالبان اظهار داشت گفته‌های مقامات امریکایی با عملکرد آنها تناقض دارد، آنها از نام و وجود داعش برای ادامه حضور نظامی در افغانستان استفاده می‌کنند.

گفتنی است حضور 18 ساله نظامیان آمریکایی در افغانستان، نه تنها برای مردم امنیت نیاورده بلکه هر روز بر شدت ناامنی در مناطق مختلف کشور افزوده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟