طالبان: آمریکا از سرنوشت شوروی درس عبرت بگیرد

  • انتشار: ۲۶ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 77810
طالبان

گروه طالبان امروز همزمان با سی‌ویکمین سالروز خروج نیروهای شوروی سابق از افغانستان، با صدور بیانیه ای به آمریکا هشدار داد که از سرنوشت شوروی درس عبرت بگیرد.

طالبان در این بیانیه گفته است: اگر اشغالگران کنونی و دست نشانده‌های آنها اندکی هوش و خرد داشته باشند، باید از شکست اتحاد شوروی و غلامان داخلی آنها عبرت بگیرند.

طالبان افزوده است: اگر آنها (آمریکا و نیروهای خارجی) بر موضع اشغالگرانه خود اصرار ورزند، بدون شک با همان عار و شکستی روبرو می‌شوند که رهروان کمونیسم با آن مواجه شدند و هر سال ۲۶ دلو/ بهمن به‌عنوان طعنه بزرگ برای آنها یادآوری می‌گردد.

در بیانیه طالبان آمده است: این روز بزرگ و واقعه تاریخی ثابت می سازد که هرگونه تلاش مادی، زر، زور و تزویر برای قبولاندن افکار بیگانگان بر ملت افغانستان و مستعمره ساختن کشور جهاد پرور ما افغانستان، نتیجه نمی دهد.

طالبان در این بیانیه ۲۶ دلو/ بهمن را روز نجات افغانستان از تهاجم نظامی اتحاد شوروی و مفکوره کمونیستی خواند و تاکید کرد که بار دیگر نیز افغانستان از اشغال و شر آمریکایی ها نجات خواهد یافت.

قابل ذکر است که مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر همچنان ادامه دارد و گفته می شود توافقنامه صلح میان آنها به زودی امضا خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟