ضعف مدیریت، عامل ناکامی کرکت

  • انتشار: ۱۵ سرطان ۱۳۹۸
  • سرویس: ورزشی
  • شناسه مطلب: 65495

تیم ملی کرکت افغانستان با قبول 9 شکست از جام جهانی کرکت در انگلستان، یک رکورد تازه از خود به جای گذاشت.

مسابقات جام جهانی کرکت 50آوره از نزدیک به دو ماه پیش در انگلستان آغاز شد و افغانستان نیز اولین حضور را تجربه می کرد و باید با تیم های قدرتمندی روبرو می شد و روز گذشته آخرین دیدارش را برگزار کرد.

پیش از آغاز مسابقات، تغییرات عمده ای در تیم ایجاد شد و به همین اساس، گلبدین نایب به عنوان کاپیتان در جام جهانی تعیین شد.

این تغییرات در روند مسابقات مفید واقع نشد و افغانستان از همان ابتدا در برابر حریفان ضعیف حاضر شد و تمام 9 بازی اش را واگذار کرد.

بازی های ضعیف و عدم درخشش بازیکنانی که پیش از این الگویی برای کرکت شده بودند، واکنش های منفی مردم را به دنبال داشت و انتظارهایی که می رفت به هیچ عنوان برآورده نشد.

این درست که مسابقات جام جهانی از سطح و سویه متفاوت نسبت به مسابقات دوستانه و یا هم بازی در برابر زیمبابوه متفاوت است؛ اما به این اندازه «کم فروغ» ظاهر شدن، نمی تواند نکات منفی و جوانب ضعف کرکت افغانستان را نادیده گرفت.

در نظرسنجی انجام شده از سوی خبرگزاری خاورمیانه، بیشتر اشتراک کننده گان «ضعف مدیریت» کرکت بورد را عامل اصلی ناکامی و نتایج ضعیف تیم ملی در جام جهانی عنوان کرده اند.

از مجموع 2200 فرد اشتراک کننده در جریان چهار روز نظرسنجی، 85درصد به «ضعف مدیریت» رای داده اند و 15درصد دیگر نیز به «ضعف بازیکنان و تیم» رای داده اند.

در نظرات هواداران کرکت نیز، شماری از اشتراک کننده گان خواهان برکناری تیم فعلی در راس «کرکت بورد» شدند و معتقدند که باید ورزش از «سیاست» جدا شود.

«‏گلبدين نایب و کرکت بورد در مقابل خیانت که در مقابل تیم کرکت افغانستان و مردم افغانستان مرتکب شده است باید هرچه زودتر مورد پیگرد قانونی قرار گیرد، موضوع به این سادگی ها نیست تمام وقایع دیروز برای باخت صحنه سازی شده بود، خاموشی درین جا جفای نا بخشودنی است لطفاً هم صدا شوید گلبدین محاکمه شود.»

«کرکت بورد افغانستان را باید ورزش کاران با تجربه و نیک نام رهبری کند، نه افرادیکه در ورزش هیچ تجربه و مهارت ندارند و در تعصب و قومگرای مشهور هستند! کرکت باید در افغانستان ملی و سراسری شود.»

این دو نظر از کسانی است که به نتایج ضعیف تیم ملی کرکت در مسابقات جهانی واکنش نشان داده اند.

به نوشته خاورمیانه،با این حال باید به انتظار واکنش کرکت بود و در راس آن، رئیس جمهور بود که بعد از بازگشت ملی پوشان و برای دوره های بعدی مسابقات کرکت، چه تصامیمی گرفته می شود؟

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟