ضرورت آمادگی وزارتخانه ها برای مواجهه با وضعیت اضطراری پناهندگان

  • انتشار: ۵ سنبله ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 8767
اشرف غنی

خبرگزاری اطلس ـ اشرف‌غنی در دومین نشست کمیسیون عالی امور مهاجرین گفت: وضعیت بازگشت پناهندگان افغانستانی غیر قابل پیش‌بینی است و تمام وزارتخانه‌های دولت کابل برای مواجهه با وضعیت‌های اضطراری آماده باشند.

وی افزود: اهداف طرح‌ها باید واقع بینانه باشند و وزارت امور مهاجرین افغانستان برای تطبیق برنامه‌های خود، ظرفیت‌ها را در نظر بگیرند.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: نقش وزارت امور مهاجرین افغانستان در این باره بیش از پیش است و براساس برنامه جاری باید سیاست روشنی تا پایان سال جاری برای تطبیق برنامه‌ها بر مبنای قانون ایجاد شود.

غنی در این جلسه بر ایجاد یک سیاست مناسب برای رسیدگی و ساماندهی وضعیت آوارگان داخلی نیز تأکید کرد.

«سید حسین عالمی بلخی» وزیر امور مهاجرین در این نشست اظهار داشت: در نشست دو جانبه با پاکستان یادداشت تفاهمی در مورد مسئله پناهندگان نهایی شد و در نشست سه جانبه با ایران نیز در مورد تمدید اقامت پناهندگان افغانستانی تا دو سال آینده با مقامات این کشور تفاهم به عمل آمده است.

وی اظهارداشت: در نشست دوجانبه و سه جانبه که میان افغانستان، ایران و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان صورت گرفت، افغانستان و ایران توافق کردند تا طرح‌های پیشنهادی خود را در رابطه با قانونی شدن حضور افغان‌های فاقد مدرک در ایران تهیه کنند.

وزیر امور مهاجرین اذعان داشت: ایران و پاکستان برای عملی کردن طرح‌های آینده و تفاهمنامه‌هاى خویش، خواستار سیاست بازگشت داوطلبانه پناهندگان شده‌اند که در این مورد نیز با نهادهای ذی‌ربط مذاکره صورت گرفته است.

وی تأکید کرد: برنامه استراتژیک افغانستان برای بازگشت پناهندگان افغانستان شامل تحلیل و ارزیابی، مدیریت پناهندگان و تدابیری برای ارتقای ظرفیت‌ها می‌باشد.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟