صندوق بین المللی پول: آینده اقتصادی جهان رو به بهتر شدن است

  • انتشار: ۳ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 21166

کمیته پولی و مالی صندوق بين‌المللی پول اعلام کرد آینده ی اقتصادی جهان رو به بهبود است.

به نقل از رویترز؛ نشست‌های بهاره گروه بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در سال 2017 با شرکت رؤسای بانک‌های مرکزی، وزرای دارایی و توسعه، مدیران بخش خصوصی، جامعه مدنی و دانشجویان برای بررسی و تبادل نظر درباره مسائل جهانی از جمله چشم‌انداز اقتصادی جهان، ثبات مالی در جهان، ریشه‌کن کردن فقر، ایجاد شغل و رشد اقتصادی، توسعه اقتصادی و کارآمدی کمک‌ها، به مدت سه روز از 21 تا 23 آپریل در واشنگتن برگزار می‌شود. در این نشست‌ها همچنین فرصتی پیش روی نهادهای مدنی قرار می‌گیرد تا دیدگاه‌های خود را به اشتراک بگذارند و با سیاست‌گذاران در مقیاسی جهانی به تعامل و تبادل نظر بپردازند.

در حاشیه این نشست‌ها، نشست خبری کمیته پولی و مالی صندوق بین‌المللی پول شنبه عصر با شرکت آگوستین کارستنز، رئیس این کمیته و کریستین لاگارد مدیر کل صندوق بین‌المللی پول برگزار شد.

کارستنز در ابتدای این نشست خبری با بیان اینکه چشم انداز اقتصادی جهان رو به بهبود است، از خطرهایی سخن گفت که رشد اقتصادی را با چالش روبرو خواهد کرد. وی افزود: ما در مسیر غلبه بر بحران و دستیابی به ثبات مالی پیشرفت خوبی داشته ایم و اکنون باید تلاش خود را بر حفظ عزمی که برای رشد ایجاد شده، متمرکز کنیم.

وی افزود: در حقیقت، هم‌اکنون تمرکز از بخش مالی به بخش واقعی متمایل شده است. برای این منظور باید به همکاری ادامه دهیم و برای رسیدن به تدبیر و مصلحت گروهی تلاش کنیم. کمیته پولی و مالی از ابتکار عمل دبیرکل برای ارائه دستور کار تدبیر جهانی پشتیبانی کرده و اهمیت رویکرد سه‌گانه تقویت چندجانبه سیاست‌های پولی، مالی و ساختاری را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه اظهارات وی آمده است: همچنین ما بر این باوریم که تجارت، انسجام مالی و پیشرفت فناوری در بالا بردن استانداردها و نجات صدها میلیون انسان از فقر بسیار سودمند است.

رئیس کمیته پولی و مالی صندوق بین‌المللی پول با ابراز خوش بینی محتاطانه از روند رو به رشد اقتصاد جهانی پذیرفت که خطرها و تهدیدهایی از سوی کشورهای توسعه‌یافته غرب این روند را با چالش روبرو می‌کند که از آن جمله می‌توان به سیاست‌های دولت ترامپ در آمریکا، انتخابات در فرانسه و برکسیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) اشاره کرد.

کریستین لاگارد هم گفت مقام‌های صندوق بین‌المللی پول بر این باورند که خطرهای اقتصادی و مالی جای خود را به خطرهای ژئوپلیتیک می‌دهند و همچنین این اشتراک نظر وجود دارد که به سیاست‌هایی نیاز داریم که عزم موجود برای رشد، به رشدی کلی‌تر رهنمون شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟