صلیب سرخ: ۵۰ درصد جمعیت افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۴۰۱
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 131228

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی نسبت به فقر، مشکلات اقتصادی و بحران صحی در افغانستان هشدار داده و گفته است که ۵۰ درصد جمعیت افغانستان به دلیل ترکیبی از بحران‌ها به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.

این کمیته با نشر گزارشی در مورد افغانستان، روز پنج‌شنبه، ۲۶ جوزا، گفته است که با توجه به وضعیت فاجعه‌بار انسانی، درخواست اضطراری خود را از ۳۶ میلیون فرانک به ۸۰ میلیون فرانک تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۳ افزایش داده است.

صلیب سرخ این درخواست را برای کمک به ۲ میلیون تن در ۳۴ ولایت مطرح کرده، رقمی که به باور این سازمان ۱۰ درصد جمعیت آسیب‌دیده افغانستان را تشکیل‌ می‌دهد.

این کمیته در ادامه گزارشش گفته است که خشک‌سالی، بحران شدید اقتصادی و صحی تمام قلمرو افغانستان را متأثر  کرده است.

به باور صلیب سرخ، محدودیت‌های مربوط به مشارکت زنان و گروه‌های اقلیت، و آواره‌گی در داخل و خارج از مرزها بر این وضعیت دشوار افزوده است.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در ادامه نوشته است که اختلالات در سیستم خدمات عامه سرمایه‌گذاری‌ها در افغانستان را تضعیف کرده است.

صلیب سرخ افزوده است: «پیش‌بینی می‌شود که بیش از نیمی از کودکان زیر پنج سال با سوءتغذیه حاد مواجه شوند.»

به این ترتیب، بیکاری، سیستم صحی ضعیف، شکاف‌ها در سیستم صحی، آموزش، انرژی و خدمات عمومی از عوامل دیگر فشار بر مردم یاد شده است.

این درخواست اضطراری برای کمک به مردم افغانستان در حالی از سوی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ مطرح شده است که افغانستان در پی تحولات اخیر با بیکاری، فقر و گرسنه‌گی بی‌پیشینه‌ای مواجه شده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟