صلیب سرخ: مذاکرات صلح هیچ تاثیری بر کاهش خشونت ها نداشته است

  • انتشار: ۲۲ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 68226

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در گزارشی اعلام کرد که مذاکرات صلح میان آمریکا و طالبان هیچ تاثیری بر کاهش خشونت ها و بهبود زندگی غیرنظامیان نداشته است.

در گزارش کمیته بین‌المللی صلیب آمده که بمباران هوایی، حملات شبانه و حملات در مناطق پر جمعیت منجر به کشته و زخمی شدن زنان، مردان و کودکان شده و منازل مسکونی، آموزشگاه‌ها، مکان‌های خرید و فروش و مراکز صحی هدف قرار گرفته است.

صلیب سرخ همچنین از افزایش آمار حمله به کارمندان و مراکز صحی خبر داده و گفته است: تنها در شش ماه اول سال جاری میلادی ۵۹ حمله به مراکز و کارمندان صحی صورت گرفته است.

صلیب سرخ اضافه کرد: بر اساس حقوق بین المللی بشر دوستانه، طرف‌های درگیر باید اجازه دهند که کمک های انسانی به افراد نیازمند رسانیده شود و طرف‌های درگیر جنگ افغانستان باید اقدامات بیشتری برای حفاظت از غیرنظامیان، ساختارهای غیرنظامی، مراکز و کارمندان صحی انجام دهند.

این نهاد همچنین با ابراز نگرانی از وضعیت افرادی که از سوی طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان توقیف شده اند، گفت افراد توقیف شده باید به مراقبت‌های صحی و نیازمندی‌های اساسی از جمله آب پاک، لباس و لوازم صحی، دسترسی و همچنین با خانواده‌های خود تماس داشته باشند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟