صلب سرخ: 2016 خونین ترین سال برای کارمندان این کمیته بود

  • انتشار: ۱۲ دلو ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 17518

در بیانیه کمیته بین المللی صلیب سرخ که به نشر رسیده است گفته شده، جنگ و حملات بسیار بر مراکز صحی و همچنان کارمندان صحی باعث شده است تا سال 2016 خونین ترین سال برای کارمندان این کمیته در افغانستان باشد.

کمیته صلیب سرخ بین‌المللی یا «آی. سی. آر. سی» می‌گوید، در سال ۲۰۱۶ میلادی، عدم دسترسی کارمندان مؤسسات خیریه به مناطق زیاد در افغانستان، باعث افزایش مشکلات افغان‌ها شده‌است.

در اعلامیۀ صلیب سرخ بین‌المللی گفته شده‌است، به نسبت تخطی از قواعد جنگ، ناامنی‌ها، مشکلات مواصلاتی و حملات بر مراکز و کارمندان صحی، ۲۰۱۶ میلادی خونین‌ترین سال برای افغان‌ها و نهاد‌های خیریه در افغانستان بوده‌است.

کمیتۀ صلیب سرخ بین‌المللی از اطراف درگیر جنگ در افغانستان خواسته است تا در برابر فعالیت مؤسسات بشری در این‌ کشور موانع ایجاد نکنند.

ایاز احمد رامین سخنگوی کمیتۀبین المللی صلیب سرخ می گوید؛ ما از تمام طرف‌های درگیر جنگ، از تمام حاملین اسلحه این تقاضا را داریم که به کارکنان نهادهای بشری احترام بگذارند. چون هدف این نهاد‌ها کمک و همکاری با مردمی است که آن‌ها از جنگ متأثر هستند.

کمیتۀ صلیب سرخ بین‌المللی از مدت سی سال به این‌سو در افغانستان فعالیت دارد.

این کمیته با بازدید از زندان‌های حکومت افغانستان و مخالفان آن با زندانیان ملاقات نموده، وضعیت زندان‌ها و شیوۀ برخورد با زندانیان را بررسی می‌کند.

کمیته صلیب سرخ بین‌المللی در همکاری با ادارۀ سره میاشت افغانستان، برای مساعدت با افراد متأثر از جنگ در سایر عرصه‌ها نیز فعالیت می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟