صدیقی: مذاکرات صلح بدون «آتش بس» به نتیجه نخواهد رسید

  • انتشار: ۲۹ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 74686
صدیق صدیقی

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد که مذاکرات صلح بدون توافق بر آتش بس نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.

صدیقی گفت: دور جدید مذاکرات آمریکا و طالبان در قطر با پیش شرط پذیرش «آتش بس» از سوی طالبان آغاز شد و هیات سیاسی طالبان در قطر این پیام را به رهبران این گروه در پاکستان منتقل کردند.

سخنگوی ریاست جمهوری افزود: پس از بازگشت نمایندگان سیاسی طالبان به قطر، مذاکرات پیشرفت قابل ملاحظه ای نداشته است اما طالبان هر طرحی که از پاکستان تحت هر عنوانی با خود آورده باشند، مردم افغانستان باید شاهد آتش‌بس باشند.

صدیقی اضافه کرد: اگر گروه طالبان با آتش بس موافقت نکنند تلاش‌های مشترک و مذاکرات برای پایان جنگ به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی بیان داشت: اعلام آتش‌بس و پرداختن به لانه‌های بیرون مرزی گروه طالبان پیش شرط هایی بود که برای آغاز مرحله جدید مذاکرات صلح خلیلزاد و طالبان در قطر، میان روسای جمهوری آمریکا و افغانستان در بگرام روی آن توافق شده بود.

صدیقی بار دیگر توافق آمریکا و طالبان مبنی بر «کاهش خشونت» را مبهم و فاقد ضمانت اجرایی و منطق نظامی خواند و بر آتش بس به عنوان مهمترین خواسته حکومت برای پایان جنگ تاکید کرد.

قابل ذکر است، آمریکا که پیش از این آتش را شرط اساسی توافق صلح با طالبان می خواند؛ اکنون روی «کاهش خشونت» و جایگزینی این طرح با «آتش بس» توافق کرده است. این اقدام آمریکا پیش از این نیز با مخالفت دولت روبرو شده بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟