صدیقی: توافق بین طالبان و آمریکا باید منجر به پایان جنگ در افغانستان شود

  • انتشار: ۲۷ اسد ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 68430

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با بیان این که آمریکا و طالبان هنوز به توافق نرسیده‌اند تاکید کرد هرگونه تفاهم طرفین باید منجر به پایان جنگ در افغانستان شود.

سخنگوی ریاست جمهوری در یک نشست خبری گفت: «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پیش از دیدار با ترامپ و اعضای تیم امنیت ملی آمریکا رییس جمهور غنی را در جریان آخرین تحولات روند صلح قرار داد.

صدیقی اظهارداشت که گفتگوهای آمریکا و طالبان به مرحله حساسی رسیده اما زمان ایجاد توافق هنوز مشخص نیست.

در همین حال برخی منابع به طلوع می‌گویند که خلیلزاد خروج نیروهای خارجی از افغانستان را مبتنی بر شرایط خوانده و افزوده که پس از توافق آمریکا و طالبان یک مقام ارشد آمریکایی به کابل خواهد آمد تا در بیانیه‌ای مشترک با دولت افغانستان این موضوع و تجدید تعهدات آمریکا در قبال افغانستان را اعلام کند.

این در حالی است که یکی از مقامات وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود به رویترز گفته که پس از دور هشتم گفتگوهای آمریکا و طالبان هنوز اختلافات جدی بین دو طرف وجود دارد.

با این حال، سخنگوی ریاست جمهوری تاکید کرد که توافق بین طالبان و آمریکا باید منجر به پایان جنگ در افغانستان شود.

صدیقی در توئیتی نیز نوشت: صلح در صورتی معنی خواهد داشت که به دو مسئله آتش‌بس و آمادگی طالبان برای رو آوردن به زندگی سیاسی دست پیدا کنیم. دولت افغانستان متعهد است که در جهت دستیابی به این اهداف تلاش کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟