صدور پاسپورت اینترنتی میشود

  • انتشار: ۱۸ قوس ۱۳۹۴
  • سرویس: فناوری اطلاعات
  • شناسه مطلب: 11720

مسوولان وزارت امور داخله اعلام کرده است که طرح جدید ریاست پاسپورت از سوی ریاست جمهوری پذیرفته شده و قرار است تا یک ماه آینده به گونه‌ی آنلاین پاسپورت توزیع کند.

ریاست پاسپورت گفته است که انتظار می‌رود تا وزارت مخابرات امکانات تازه را در اختیار این ریاست قرار بدهد.

به گزارش خبرگزاری اطلس، مبارزه با فساد، جلوگیری از ضایع شدن وقت شهروندان و کاهش ازدحام در مقابل ریاست پاسپورت از اهداف اصلی طرح جدید ریاست پاسپورت دانسته شده است.

سید عمر صبور، رییس پاسپورت وزارت امور داخله گفته است که رشوت گرفتن جرم است و کسی که دست به چنین عملی می‌زند باید افشا شود.

او تاکید کرد هر کسی که دست به فساد و خیانت می‌زند باید به پنجه قانون سپرده شود.

آقای صبور هشدار داد که در آینده نباید در روند توزیع پاسپورت فساد اداری وجود داشته باشد.

رییس پاسپورت گفت: «کسی که برای اخذ پاسپورت اقدام می‌کند، باید فورم خود را آنلاین خانه پری کند، دستگاه برای متقاضی زمان تعیین می‌کند که کدام روز برای طی مراحل به ریاست بیاید، این روند جلو هر نوع فساد را خواهد گرفت.»

میزان گرفتن پاسپورت از شهروندان حتا زنان و کودکان در این سال ازهر زمانی دیگری به یک پروسه پیچیده و مشکل بدل شده است.

شماری از متقاضیان می گویند که برای گرفتن یک جلد پاسپورت، روزهای متمادی انتظار می‌کشند و در بیشتر موارد با فساد اداری نیز مواجه می‌شوند.

آنان تاکید دارند که کمیشن کاران با سرپیچی از قانون برای برخی از شهروندان به گونه غیر قانونی کار می‌کند و در بدل پول، پاسپورت میگیرد.

اداره پاسپورت می گوید که تا یک ماه دیگردست کم یک میلیون پاسپورت از انگلستان به کشور انتقال می دهد و به ازدحام شهروندان برای گرفتن پاسپورت پایان خواهد داد.

به گفته‌ی رییس پاسپورت برنامه‌ی گرفته پاسپورت نیزبه گونه‌ی آنلاین روی دست گرفته خواهد شد.

ریاست پاسپورت تاکید می‌کند که انتقال پول با استفاده از خدمات شرکت‌های مخابراتی صورت خواهد گرفت و توزیع پاسپورت‌ها نیز در نواحی شهر کابل توزیع خواهد شد.

رییس پاسپورت افزود که در تفاهم سازمان هوانوردی جهانی پاسپورت‌های قلمی نیز تا یک ویا یک ونیم سال دیگر تمدید خواهد شد.

روزانه نزدیک به ده هزارشهروند کشور، برای گرفتن پاسپورت به این اداره مراجعه می کنند؛ اما ریاست پاسپورت تنها ظرفیت توزیع دو هزار پاسپورت را در یک روز دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟