صدور حکم بازداشت رهبر حزب راست‌ افراطی دانمارک به دلیل سوزاندن قرآن کریم

  • انتشار: ۱۵ ثور ۱۴۰۲
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 137380

دادگاه سویدن برای رهبر حزب راست افراطی دانمارک که ۲۱ ژانویه قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزانده بود به صورت غیابی حکم بازداشت صادر کرد.

به نقل از رسانه‌های خارجی، دادستانی مالمو سویدن برای راسموس پالودان، دارای دو تابعیت دانمارکی و سویدنی و رهبر حزب راست افراطی در دانمارک که ۲۱ ژانویه قرآن کریم را در مقابل سفارت ترکیه در استکهلم سوزانده بود به صورت غیابی حکم بازداشت صادر کرد.

بر اساس اخبار روزنامه «آفتونبلادت»، پالودان اظهار داشت: پلیس سویدن و مالمو نمی‌خواهند از من محافظت کنند، به همین دلیل آمدن به سویدن برای من خطرناک است و نمی‌خواهم به سویدن بیایم. من می‌خواهم تصویری از خود دفاع کنم.

آدریان کامبیر هوگ، دادستان این پرونده که حکم بازداشت پالودان را به صورت غیابی صادر کرد، به روزنامه آفتونبلادت گفت: نمی خواهم در این مورد اظهار نظر کنم.

گفتنی است راسموس پالودان رهبر حزب راست افراطی دانمارک بعد از نماز جمعه ۲۱ ژانویه، در مقابل سفارت ترکیه در کپنهاگ و یک مسجد در دانمارک قرآن کریم را آتش زد. این افراطگر چند روز پیش نیز در مجاورت ساختمان سفارت ترکیه در استکهلم، قرآن کریم را آتش زد. پالودان این اقدام را تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور شمار زیادی نیروی پلیس این کشور انجام داد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟