صدای نسل کشی هزاره‌ها در پارلمان بریتانیا؛ لیز تراس وضعیت افغانستان را نگران‌کننده خواند

  • انتشار: ۲۱ میزان ۱۴۰۱
  • سرویس: بین المللتیتر 2
  • شناسه مطلب: 133649

صدای دادخواهی معترضان به کشتار هزاره‌ها در افغانستان به پارلمان بریتانیا رسید. یک نماینده پارلمان در جلسه پرسش و پاسخ از نخست‌وزیر خواست برای پایان دادن به کشتار هزاره‌ها تلاش کند.لیز تراس وضعیت افغانستان را نگران‌کننده خواند و از وزیر خارجه خواست با نمایندگان معترضان دیدار کند.

آنتونی برون، نماینده پارلمان بریتانیا روز چهارشنبه در جلسه پرسش و پاسخ با نخست وزیر گفت که امروز بیرون پارلمان بریتانیا هزاره‌ها از سراسر بریتانیا به شمول حوزه انتخاباتی او گردهمایی کردند و خواهان حمایت بین‌المللی برای توقف کشتار هزاره‌ها در افغانستان شده‌اند.

آقای برون از لیز تراس خواست با وزیران هماهنگی کنند تا نمایندگان هزاره را ملاقات کنند.

آقای برون با خدیجه زرگر، عضو شورای هزاره بریتانیای کبیر نیز دیدار داشته است.

لیز تراس، نخست‌وزیر بریتانیا در پاسخ به اظهارات این عضو پارلمان بریتانیا گفت: «آنچه در افغانستان روی می‌دهد عمیقا نگران کننده است.»
خانم تراس تاکید کرد که به خاطر عقب‌گرد در عرصه حقوق و فرصت‌های زنان در افغانستان عمیقا متاسف است. او افزود یکی از کارهای که ما انجام دادیم این است که اطمینان یابیم که بودجه کمک به زنان و دختران احیا شود.

لیز تراس در ادامه از وزیر امور خارجه بریتانیا خواست که با نمایندگان معترضان برای بررسی این موضوع دیدار کند.

در همین حال، صدها تن از شهروندان افغانستان با حمل پلاکارد‌هایی در مقابل دفتر نخست‌وزیر بریتانیا تجمع کرده‌ و خواهان توقف «نسل‌کشی هزاره‌ها» در افغانستان شدند.
این معترضان پس از تجمع در مقابل دفتر نخست‌وزیر به سمت پارلمان بریتانیا راه‌پیمایی کردند.

همچنین، پل بریستو، عضو دیگر پارلمان بریتانیا در تجمع شهروندان معترض حضور یافت و گفت که برای توقف کشتار هزاره‌ها در پارلمان بریتانیا کارزاری را راه‌اندازی خواهد کرد. او خطاب به معترضان تاکید کرد تا وقتی صدای آنان شنیده نشود دست از تلاش بر نمی‌دارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟