صالح: کسانی که محافظان قیصاری را شکنجه کردند، محافظان یک مقام از کابل است

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۳۹۷
  • سرویس: اجتماعیامنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 45006

امرالله صالح رئیس پیشین امنیت ملی گفته است کسانی که محافظان نظام الدین قیصاری را مورد شکنجه قرار داده است، ملیشه هایی متعلق به یکی از مقام هایی می شود که خاص به خاطر این کار از کابل به فاریاب اعزام شده بود.

در روزهای گذشته ویدیویی در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که تعدادی از نظامیانی که لباس کوماندو بر تن دارند، محافظان نظام الدین قیصاری را به صورت وحشیانه ای مورد شکنجه قرار می دهد.

اما امرالله در صفحه فیسبوک در این مورد نوشته است، “شکنجه وطنداران فاریابی ما توسط ملیشه های شخصی اعزام شده از کابل که لباس امنیت ملی را به تن دارند تکان دهنده و شرم آور است.”

در ادامه پست فیسبوکی آقای صالح آمده است “یگانه راهی که می تواند این زخم را مرهم بگذارد این است که تمام مسوولین شامل درین عملیات به محکمه معرفی و علنی مجازات گردند. قرار اطلاعات موثق ملیشه هایی که در ویدیو دستان زندانیان را می بندند و شکنجه می کنند متعلق به یکی از مقام هایی میشود که خاص از کابل بخاطر انجام این عملیات به فاریاب اعزام گردیده بود. در ویدیو به وضاحت دیده می شود که فرد مربوط به کماندو درین عمل فجیج و شرم آور دست ندارد و در گوشه ای ایستاده است. چهره هایی که شکنجه را انجام می دهند بدرستی و وضاحت قابل شناسایی اند.”

در این ویدیو که در جریان روزهای گذشته در شبکه‌های اجتماعی به گونه‌ی گسترده همرسانی شد، نیروهایی ملبس با یونیفورم نیروهای امنیتی، افرادی که گفته می‌شود محافظان قیصاری هستند را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند.

پس از نشر عکس‌های شکنجه‌ی نگهبانان قیصاری، حکومت روز چهارشنبه (۲۰ سرطان) با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که «یک هیئت با صلاحیت دولتی برای بررسی این موضوع» تعیین شده است. در این اعلامیه آمده است که نیروهای ملی دفاعی و امنیتی کشور متعلق به تمام اقوام با هم برادر افغانستان بوده و به هیچ نوع برخورد تبعیض‌آمیز در مقابل مردم اجازه نمی‌دهند.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟