صالح: پاکستان از طالبان برای نفوذ در افغانستان استفاده می‌کند

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 56009

رئیس سابق امنیت ملی کشور میگوید: «پاکستان از طالبان برای نفوذ در افغانستان به وسیله تروریسم و خشونت استفاده می‌کند.»

به نقل از ایسنا؛ «امرالله صالح»، معاون اول تکت انتخاباتی رییس جمهور غنی در انتخابات ریاست جمهوری آینده، در گفتگو با روزنامه هندوستان تایمز گفت: «این یک سیاست فاسد است که باعث گسترش بی اعتمادی می‌شود و دو کشور را از فرصت‌های اقتصادی بزرگی که می‌تواند در صورت نمایان شدن اعتماد و صلح اثر بخش باشد، دور می‌کند.»
وی با اشاره به این مساله که پاکستان، خانه نخست طالبان است، به این حقیقت اشاره کرد که رهبران طالبان برای گفتگو با آمریکا از کراچی یا اسلام آباد به سمت دوحه، قطر پرواز کردند. برخی از آنها با استفاده از پروازهای ویژه نیروی هوایی پاکستان به دوحه رفتند.
صالح افزود: شورای کویته یا همان شورای رهبری طالبان، شبکه‌ای از افرادی است که در شهرهای پاکستان مخفی شده‌اند و از این مقرها برای تبادل افکار و همکاری بین خود استفاده می‌کنند.
وی در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان در تشکیل یک دولت موقت در افغانستان گفت، اسلام آباد مکرراً تلاش می‌کند تا یک رژیم  دست نشانده در کابل ایجاد کند یا تا حد امکان دولت کابل را تضعیف کند. هدف آنها منحرف کردن نظم و قانون اساسی افغانستان است.
رئیس سابق امنیت ملی کشور همچنین به اسلام آباد هشدار داد تا سیاست موسوم به عمق استراتژیک را ادامه ندهد چون این استراتژی بیهوده است و کارایی ندارد به این دلیل که بر مبنای خشونت، تهدید، ارعاب و تروریسم است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟