صالح محمد ریگستانی: انتحاری ها در مهمانخانه طالبان در ارگ به سر می برند

  • انتشار: ۱۵ جوزا ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 23861

صالح محمد ریگستانی نماینده پیشین پارلمان با انتقاد از امنیت ملی، می گوید انتحار کننده ها در مهمانخانه های طالبان در ارگ به سر می برند.

صالح محمد ریگستانی، فرمانده جهادی و نماینده پیشین مجلس، گفت که انتحارکنند‌گان در مهمان‌خانه‌های طالبان ارگ منتظر هستند تا اهدافی را هدف قرار دهند.

ریگستانی این سوال را مطرح کرده است که چگونه ممکن است که انتحاری ها به این زودی خودشان را به اهداف برسانند و عملیات شان را انجام بدهند این خود نشان می‌دهد که آنان از جاهای نزدیک و امن به مقاصد رسانیده می‌شوند.

ریاست امنیت ملی در پاسخ به انتقادها مبنی نفوذ انتحارکنندگان بر مراسم جنازۀ سالم ایزدیار گفته بود که انتحارکنندگان مواد انفجاری همراه‌شان را، در بوت‌های‌شان جاسازی کرده بودند.

این ریاست همچنان گفته که یکی از انتحارکنند‎‌گان را پیش از رسیدن به هدف بازداشت کرده‌اند.

اما برخی از شاهدان عینی با رد ادعای ادارۀ امنیت ملی می‌گویند که همۀ بدن انتحارکنند‌گان نابود شده بود، به استثنای پاها و بوت‌های شان.

آنان با نشر تصاویر اجساد انتحارکنندگان می‌گویند که بوت‌های انتحاری ها کاملاً سالم مانده و این نشان می‌دهد که گفته‌های امنیت ملی بی‌بنیاد است.

در این حال، برخی از شخصیت‌های سیاسی رسیدن چند انتحارکننده را به مراسم جنازۀ سالم ایزدیار کار “طالبان ارگ” و حکومت می‌دانند.

پیشتر از این‌ها عطا محمد نور، حمله به نمازگزاران و مراسم جنازه را توطیۀ سازمان‌یافته علیه یک جریان مشخص سیاسی خوانده بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟