صالح: «شورای کویته طالبان» فقط یک نام برای اجرای تصمیم های ارتش پاکستان است

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۳۹۹
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 108559

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری گفت: شورای کویته طالبان چیزی به جز یک اسم برای تطبیق تصمیم های ارتش پاکستان نیست.

صالح صبح امروز (یکشنبه ۲۴ حوت) اظهار داشت که ظهور چهره‌های جذاب و کاریزماتیک در میان طالب ناممکن است و پاکستان اجازه چنین امری را نمی دهد.

به گفته وی، در میان دستگیر شده‌ها افراد فکری و با اندیشه بسیار اندک است و تمام دستگیر شده‌ها از ظلم، قساوت و فساد میان طالبان یاد می‌کنند.

معاون اول ریاست جمهوری بیان داشت: آنهایی که برای طالب در شمال می‌جنگند با چشم خود می‌بینند که عایدات توسط یک حلقه خاص جمع شده و به کویته منتقل می‌گردد. در یافتیم که طالب هیچ نوع عرضه خدمات برای مردم ندارند و خدمات اندک و ناچیز که در مناطق تحت کنترل آنها وجود دارد باز هم توسط نهادهای دولتی افغانستان مانند معارف و وزارت صحت عامه است.

به گفته وی، شورای به اصطلاح عالی تحریک طالبان مسمی به شورای کویته چیزی به جز یک اسم برای تطبیق تصمیم های ارتش پاکستان نیست.

صالح افزود: دریافتیم که چه مقدار مواد منفجره نظامی (غیرتجاری) به طالبان داده می‌شود و از کدام فابریکه‌ها و دستگاه‌ها در اختیار شان قرار می گیرد.

وی گفته که تمامی دریافت‌های خود را برای تقویت موضع مشروع و بر حق افغانستان با نهادهای جهانی شریک کرده است.

صالح اضافه کرد: روایت دروغ طالب و پاکستان در ارتباط به عدم دست داشتن در قتل‌های هدفمند و زنجیره‌ای را ثابت کردیم و دنیا درک کرد که ماهیت تروریستی طالبان به خاطر مذاکرات دوحه تغییر نکرده است بلکه این گروه ترور را قوت اصلی خویش می‌پندارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟