صادرات محصولات و تولیدات تاجران هرات از هوا به اندونیزیا

  • انتشار: ۴ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: اقتصاد
  • شناسه مطلب: 27178

مقام‌‎ها در ولایت هرات می‌گویند، پس از این تاجران این ولایت می‌توانند که تولیدات و محصولات خود را به شکل مستقیم از راه‌ هوا به کشور اندونیزیا صادر کنند.

دفتر رسانه‌های والی هرات با نشر خبرنامه‌یی با تایید این خبر می‌گوید که یک شرکت هوایی اندونیزیا اعلام کرده که آماده‌است تا پروازهای مستقیم بین هرات و جاکارتا برقرار کند.

سفیر اندونیزیا در دیدار با مجمد جمعه عدیل سرپرست مقام والی ولایت هرات گفته‌است، کشور آماده‌است تا برای صدور ویزا تاجران افغان نیز تسهیلاتی را فراهم نماید.

سفر اندونیزیا هدف پروازها بین هرات و شهر جاکارتا آن کشور را انتقال محصولات و تولیدات کالاها بین دو کشور خوانده‌است.

او تاجران ولایت هرات را در نمایش‌گاۀ که قرار است به زودی در اندونیزیا برگزار شود، دعوت کرده و گفته‌است که هم‌کاری تجارتی بین دو کشور سبب افزایش معامله‌های تجارتی خواهد گردید.

فراهم نبودن سهولت در فرودگاه‌های کشور یکی از مشکل‌های جدی اند که معاون والی هرات اطمینان داده‌است که مقام‌های این ولایت تلاش‌های خود را در این بخش انجام خواهند داد.

هرات همواره از جمله ولایت‌های صنعتی در افغانستان اند که تاجران در این ولایت از نبود بازارها برای فروش محصولات‌شان شکایت دارند.

در صورتی پرواز مستقیم بین هرات و شهر جاکارتا اندونیزیا صورت گیرد، یکی از گام‌های موثر در راستای رونق‌یابی محصولات تولیدی تاجران افغان در کشورهای خارجی خواهد بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟