شیوع ویروس «کرونا» در حال افزایش است/ کره شمالی ورود اتباع خارجی را ممنوع کرد

  • انتشار: ۲ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 75351

کره شمالی در اقدامی پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع ویروس «کرونا»، ورود همه اتباع خارجی به این کشور را ممنوع اعلام کرد.

روزنامه ساوت چاینا هنگ کنگ نوشت کره شمالی بخش مهمی از درامد خود را از طریق گردشگران بخصوص مسافران چینی بدست می آورد به طوری که نزدیک به ۸۵ درصد از خارجی هایی که در طول سال به کره شمالی سفر می کنند چینی هستند و درامد حاصله از آنها نزدیک به ۴۵ میلیون دالر است.

این نشریه خاطر نشان کرد که کره شمالی اگرچه به دلیل تحریم ها به این درامد ارزی نیاز زیادی دارد اما شیوع ویروس در این کشور می تواند آسیب های به مراتب بیشتری به اقتصاد این کشور وارد کند.

هنگ کنگ و آمریکا نیز تایید کرده اند که دو مبتلا به این ویروس را شناسایی کرده اند هنگ کنگ اعلام کرد فرد بیماری که از شهر ووهان مرکز شیوع بیماری در چین با قطار وارد هنگ کنگ شده در بیمارستان کویین الیزابت تحت مراقب های پزشکی قرار گرفته است.

از تایلند هم خبر می رسد که چهار نفر به این بیماری که تاکنون باعث ابتلای ۴۸۱ نفر شده و مرگ ۹ نفر را رقم زده است مبتلا شده اند ماکائو و تایوان دو منطقه دیگر نیز هر یک از بیماری یک فرد خبر داده اند و در کره جنوبی و ژاپن نیز دو نفر مبتلا شده اند.

برخی از کشورهای آسیای جنوب شرقی در حال بررسی معلق کردن کلیه پروازهای مستقیم هستند که از شهر ووهان چین به سمت آنها حرکت می کند.

دولت استرالیا به مردم این کشور هشدار داده است که در صورت بروز علایم بیماری فورا به بیمارستان مراجعه کنند.

به نقل از ایرنا؛ کره جنوبی نیز تدابیر شدیدی در مبادی ورودی اتخاذ کرده است پیش بینی می شود در جریان تعطیلات سال نو چین نزدیک به ۱۳۰ هزار چینی راهی کره جنوبی شوند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟