شکنجه شدید ولیعهد سابق عربستان

  • انتشار: ۱۰ سرطان ۱۴۰۰
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 115923

بر اساس یک گزارش‌، ولی‌عهد پیشین عربستان سعودی آنقدر در زندان شکنجه شده که قدرت راه رفتن نداشته و به وی اجازه استفاده از قرص مسکن داده نشده است.

به گزارش فارس، «محمد بن نایف» از ژانویه ۲۰۱۵ تا ژانویه ۲۰۱۷ ولی‌عهد عربستان سعودی بود که با حکم «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی کنار گذاشته شد و «محمد بن سلمان» جای او را گرفت.

بن نایف در پنجم مارس ۲۰۲۰ به همراه عمویش «احمد بن عبدالعزیز» به اتهام خیانت دستگیر و روانه زندان شد.

در همین رابطه شبکه آمریکایی «ان بی سی»، گزارش گرد، بن نایف در زمان بازداشتش مورد شکنجه شدید قرار گرفته به نحوی که بدون کمک گرفتن قادر به راه رفتن نبوده است.

در ادامه این گزارش آمده، فشارهایی بر دولت «جو بایدن» برای مداخله در این باره با هدف کمک به بن نایف وجود دارد. مشخص نیست که آیا دولت بایدن در پشت پرده مداخله کرده یا نه اما شرایط بازداشت بن نایف اخیرا بهتر شده و به خانواده وی اجازه داده‌اند با او دیدار کند.

این شبکه به نقل از دو منبع آگاه نوشت، محمد بن نایف در یک مجتمع دولتی در نزدیکی قصر «الیمامه» در ریاض بازداشت است و تا کنون حدود ۲۳ کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است.

منابع آگاه تأکید کردند، کتف بن نایف به خاطر ضرب و شتم شدید زخم برداشته بوده و به وی اجازه داده نشده از قرص مسکن استفاده کند. وی اجازه خروج ندارد و به او اجازه دیدار با هیچ کسی از جمله پزشک شخصی یا وکلای قانونی‌‌اش داده نشده است.

چندی پیش هم روزنامه تایمز انگلیس هم در همین رابطه نوشت، بن نایف در زندانی در وسط بیابان شکنجه می‌شود و توانایی راه رفتن بدون عصا را ندارد.

سال گذشته، وکلای بن نایف اعلام کردند که او در زندان نامعلومی بدون حضور پزشک و بدون هیچ ارتباطی نگهداری می‌شود.

«محمد بن سلمان» از زمان به قدرت رسیدن به عنوان ولی‌عهد سعودی، دست به یک پاکسازی گسترده در داخل خاندان سعودی زده و هر فردی را که از جانب وی احساس خطر می‌کرد بازداشت و روانه زندان کرده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟