شکست سیاست های اوباما در سوریه

  • انتشار: ۲۰ اسد ۱۳۹۴
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 7982

یک رسانه انگلیسی با اشاره به تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای فعال کردن سیاست خارجی خود در قبال ایران و کوبا به شکست سیاست های اوباما در سوریه پرداخت.

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از مهر، روزنامه گاردین انگلیس در مطلبی به ارزیابی عملکرد باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در زمینه سیاست خارجی پرداخته و آورده است: اوباما مشغول فعال کردن سیاست خارجی خود با ایران و کوبا است اما به نظر می رسد که در سوریه سیاست های وی شکست خورده است.

این رسانه انگلیسی در ادامه می نویسد: سوریه گرفتار بحران است و یکی از بزرگترین پرونده های شکست خورده اوباما استو همکاری میان واشنگتن و مسکو در شورای امنیت درباره پرونده سلاح شیمیایی نظام سوریه یک نمونه موفق درمیان سریال ناکامی های متعدد آمریکا در زمینه سوریه است.

به نوشته گاردین، جنگ داخلی در سوریه وارد پنجمین سال خود شده است و تعداد قربانیان این جنگ به بیش از صدها هزار نفر رسیده است و تعداد آوارگان سوری بیش از 10 میلیون نفر است و آمریکا نمی تواند برای بحران سوریه که تاثیرات منفی بر امنیت جهانی دارد، کاری انجام دهد.

گاردین آورده است: واکنش باراک اوباما به سئوالی که در سال 2013 از وی درباره خشونت های سوریه پرسیده شد مبنی بر اینکه کشته شدگان در سوریه و کنگو هریک ده ها هزار نفرند، نشان می دهد که آمریکا به تنهایی نمی تواند از عهده بحران های بین المللی برآید و توان و امکانات آمریکایی ها برای  دخالت در بحران های بین المللی حدی دارد.

این رسانه می نویسد: آمریکا در حال حاضر می کوشد که وارد بحران دیگری در خاورمیانه نشود و بیش از آنکه به دنبال حل بحران سوریه باشد به دنبال مهار آن است.آمریکا هم اکنون در حال کشانده شدن به ورطه سوریه برای بار دیگر پس از ناکامی در مهار بحران سوریه و انعکاس این بحران بر کل منطقه خاورمیانه است.

 

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟