شکریه بارکزی: طالبان اشغالگر نه، بلکه شهروندان افغان هستند

  • انتشار: ۱ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 30921

شکریه بارکزی سفیر افغانستان در ناروی اعلام کرد که طالبان ارتش اشغالگر نیست بلکه آن‌ها شهروندان افغان هستند. وی گفته است که اگر طالبان را بیشتر تحت فشار قرار دهیم حامیان بیشتری در بین مردم افغانستان پیدا خواهد کرد.

به گزارش رسانه پاکستانی نیشن، شکریه بارکزی نماینده سابق پارلمان افغانستان و سفیر فعلی افغانستان در ناروی تصریح کرد: طالبان قصد بازگشت به خانه‌هایشان را دارند، اما آمریکایی‌ها این اجازه را به آن‌ها نمی‌دهند.

این دیپلومات افغانستان گفته است؛ طالبان ارتش اشغالگر نیست بلکه آن‌ها شهروندان افغانستان هستند.

رسانه پاکستانی به نقل از بارکزی نوشت که طالبان شهروندان افغان هستند که عمدتا توسط هموطنان خود به عنوان محافظه کاران مذهبی افراطی، زن ستیزی و رویکرد تنبیهی دولت مشهور هستند.

خبرنگار آمریکایی نشریه نیشن، آن‌ها را معادل آنجلیست‌های راستگرای جمهوریخواه آمریکایی دانست و اظهار داشت که چنین افرادی در هر شهری پیدا می‌شوند.

وی افزود: هرچه بیشتر آن‌ها را تحت فشار قرار دهید، حامیان بیشتری پیدا خواهند کرد، اما در زمان صلح که در 40 سال اخیر در افغانستان کمرنگ بود، بسیاری از طالبان مانند پدران خود در گذشته به کشاورزی، فروشندگی، و زندگی در روستا روی خواهند آورد.

در زمان سقوط حکومت طالبان، این گروه حامیان کمتری داشت اما اکنون شمار آن‌ها بسیار بیشتر است و مناطق زیادی را نیز تحت کنترل خود دارد. بسیاری از مراکز ولایت‌ها در افغانستان نیز با خطر سقوط روبرو هستند.

این در حالیست که پیش از این شکریه بارکزی، جنگ علیه طالبان را جنگ علیه یک قوم خاص در افغانستان دانسته بود و جنگ در شمال کشور توسط دوستم را نسل کشی دانسته بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟