شکاف در شاخه خراسان داعش علنی شد

  • انتشار: ۲۸ میزان ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 10840

فرمانده گروه تروریستی داعش در افغانستان می گوید که دیگر از حافظ سعید رهبر این گروه در منطقه ی خراسان تبعیت نخواهد کرد.

مولوی عبدالرحیم مسلم دوست که از وی به عنوان فرمانده داعش در افغانستان نام برده می شود روز دوشنبه ۲۷ میزان با ارسال بیانیه ای به رسانه ها رسما مخالفت خود با حافظ سعید را اعلان کرد.

مولوی مسلم دوست؛ دلیل این تصمیم خود را سر باز زدن حافظ سعید از اصول اسلام و گروه داعش و اقدام وی به کشتار، بازداشت مردم بی‌گناه و اهانت به آنها خوانده است.

وی در این بیانیه گفته است:  «ما از انتخاب حافظ سعید خان به عنوان رهبر خراسان به گرمی استقبال و حمایت کامل کردیم؛ اما او دست به اعمال ظالمانه زد. دستورات اسلام را نقض کرد و افغان‌ها را تحقیر کرد.»

مولوی مسلم دوست در بیانیه‌ خود ضمن انتقاد از ورود حافظ سعید به خاک افغانستان گفته است که او در این کشور «شروع به کشتن و بازداشت کردن افراد بی‌گناه در مناطق کوت و شینوار در ولایت ننگرهار کرد.»

آقای مسلم دوست افزوده است: «او احکام ناعادلانه صادر کرده، مراکز آموزشی را بسته، با مردم بدرفتاری کرده و دست به چنان اعمالی زده که نمی‌توان آن را توجیه کرد.»

او گفته: «حافظ سعید همه این کارها را به نام اسلام می‌کند و این باعث بدنامی داعش می‌شود. من وظیفه اسلامی خود می‌دانم که بیعت خود را از او پس بگیرم.»

با این حال؛ این فرمانده گروه داعش گفته است: «تا زمانی که انحرافی نبیند، به این گروه و خلافت اسلامی» وفادار خواهد ماند.

گفته می‌شود مولوی عبدالرحیم مسلم دوست که از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۵ در زندان گوانتانامو بسر برده، اولین فرمانده شورشی در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان بود که با ابوبکر بغدادی بیعت کرد.

بر اساس گزارش‌ها؛ حافظ سعید که پیش از این از اعضای ارشد تحریک طالبان پاکستان بود، در ماه ژانویه گذشته با ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده گروه داعش بیعت کرد.

مقام‌های امنیتی افغانستان در ماه جنوری گذشته گفتند که او در حمله هواپیماهای بی‌سرنشین آمریکایی کشته شده؛ اما اندکی بعد یکی از سخنگویان گروه داعش این خبر را رد کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟