شورای نامزدان: یوناما در امور انتخابات دخالت می‌کند

  • انتشار: ۲۵ عقرب ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 71095
کاندیدان انتخابات

شورای نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری مدعی است که دفتر نمایندگی سازمان ملل در کابل (یوناما) در امور کمیسیون انتخابات دخالت می‌کند.

از سوی دیگر در ادامه واکنش‌ها به دخالت دفتر یوناما «گل احمد اعظمی» عضو مجلس سنا می گوید که یوناما با توجه به ماموریتی که در افغانستان دارد باید بی‌طرفانه عمل کند.

وی افزود: یوناما باید پشتیبان و الگوی آزادی بیان باشد و زمانی که یک الگو خودش ناقض این امر شود، دموکراسی را زیر سوال می‌برد.

«اسدالله سعادتی» معاون دوم تیم انتخاباتی عبدالله عبدالله نیز در واکنش به نامه‌ یوناما به کمیسیون انتخابات گفت: «من فکر نمی‌کنم که یوناما از نظر کلی مسئولیت این کار را داشته باشد ولی من فکر می‌کنم که کانال‌هایی در کمیسیون فعال هستند و این کانال‌ها در همه جار کار خودش را می‌کند».

«رضوان مراد» سخنگوی تیم انتخاباتی اشرف غنی نیز گفت: « بازرسانی که در کمیسیون انتخابات هستند باید تفکر ملی داشته باشند نه اینکه طرفدار یک تیم باشند و بخاطر یک تیم انتخابات افغانستان را به چالش بکشند».

از سوی دیگر دفتر نمایندگی سازمان ملل نیز اتهام دخالت در امور کمیسیون انتخابات را رد کرده و می گوید اطمینان کامل می‌دهد که بی‌طرف است و این نهاد دخالتی در روند انتخابات ندارد. از هیچ گروه سیاسی خاصی حمایت و پشتیبانی نمی‌کند و فقط از نهادهای انتخاباتی پشتیبانی می‌کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟