شورای نامزدان خواستار تعویق اعلام نتایج انتخابات برای تامین شفافیت شد

  • انتشار: ۲۳ میزان ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 1
  • شناسه مطلب: 70099

شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز در یک نشست خبری در کابل، به منظور تامین شفافیت انتخابات و تفکیک آرای پاک از ناپاک خواهان تعویق اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری شد.

رحمت‌الله نبیل، نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: علاوه بر آرای غیربایومتریک، آرای بایومتریک شده، نیز مشکلات جدی خود را دارد و کمیسیون انتخابات نمی‌تواند تا چند روز دیگر آرای سیاه از سفید را تفکیک کند.

وی با تاکید بر تامین شفافیت انتخاباتی اظهار داشت: ما خواهان پاک کردن آرای سیاه از سفید هستیم و فرق نمی‌کند اگر 500 رای داشته باشیم، ولی اگر یک رای تقلبی مورد شمارش قرار بگیرد مورد قبول ما نخواهد بود.

نبیل با بیان اینکه تقلب سازمان یافته دیگر در داخل کمیسیون در راه است گفت: حالا تیم حاکم ( دولت‌ساز) تلاش دارد که آرای تقلبی غیربایومتریک شده را به داد‌گاه عالی راجع سازد.

این نامزد ریاست جمهور تصریح کرد: تلاش‌های جدی بالای کمیسیون وجود داشت که یک میلیون رای تقلبی و غیر بایومتریک را داخل سیستم بسازد و حالا هم این فشار‌ها ادامه دارد.

در همین حال شهاب حکیمی نامزد انتخابات ریاست جمهور گفت: کمیسیون انتخابات قادر نیست که تقلبات گسترده انتخاباتی را شناسایی و تفکیک آرای سیاه از سفید را تا 27 میزان انجام دهد لهذا اعلام نتایج به منظور تفکیک آرای سیاه از سفید باید به تعویق بی‌افتد تا از به بحران رفتن انتخابات جلوگیری شود.

همچنین احمد ولی مسعود نامزد دیگر ریاست جمهوری بیان داشت: انتخابات 2019 با انتخابات 2014 هیچ تفاوتی ندارد، برآیند انتخابات 2014 یک حکومتی تقلبی بود که باز هم تلاش دارد همان سناریوی 2014 را تکرار کند.

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ ششم میزان در سراسر کشور برگزاری شد و بر اساس تقویم کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی آن به تاریخ 27 میزان و نهایی آن به تاریخ 15 عقرب اعلام خواهد شد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟