شورای نامزدان: اعلام نتایج انتخابات به شدت بحران آفرین می‌باشد

  • انتشار: ۲۰ قوس ۱۳۹۸
  • سرویس: انتخاباتتیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 72122

اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری امروز در یک نشست خبری در کابل، با بیان این که انتخابات از مسیر اصلی خارج شده تاکید کردند که تصامیم کمیسیون نزد این شورا مشروعیت ندارد.

مسوولان کمیسیون انتخابات روز گذشته اعلام کردند که امروز چهارشنبه درباره اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری تصمیم می‌گیرند.

اما احمدولی مسعود عضو شواری نامزدان ریاست جمهوری، کمیسیون انتخابات را بخشی از بحران کنونی در پروسه انتخابات خوانده گفت: اگر کمیسیون نتایج انتخابات را اعلام کند در واقع نتایج را اعلام نمی‌کند بلکه بسته بحران را اعلام می‌کند.

وی بیان اینکه در شرایط کنونی گزینه ای جز تشکیل «حکومت مشارکتی انتخاب محور» برای مهار بحران انتخاباتی وجود ندارد پیشنهاد کرد باید در محوریت تکت‌های انتخاباتی بالای یک مکانیزم بیرون رفت از بحران توافق شود تا یک راه حل اساسی پیدا شود.

اعضای شورای نامزدان انتخابات ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ می‌گویند که کمیسیون انتخابات با برگزاری نشست دیکته شده به تاریخ یکشنبه (17 قوس) تحت عنوان نشست وضاحتی نشان داد که موقف تیم دولت‌ساز را بیان می‌کند که هیچ شکایتی از پروسه انتخابات ندارد.

در اعلامیه این شورا گفته شده اعلام نتایج تقلبی انتخابات اشتباه بزرگ و به شدت بحران آفرین می‌باشد که مسئولیت آن مستقیم به دوش کمیسیون است.

این درحالی است که پیش از این عبدالله رهبر تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در صفحه فیسبوک خود نوشت بود:«درصورتی‌که کمیسیون انتخابات نتایج ابتدایی را بدون رسیدگی به خواست‌های قانونی تکت‌های انتخاباتی اعلام کند، اعلام کمیسیون برای ما قابل قبول نبوده و در برابر آن بی‌تفاوت نخواهیم ماند.»

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟