شورای عالی صلح طالبان را به بهانه گیری در روند صلح متهم کرد

  • انتشار: ۲۶ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: تیتر 2سیاست
  • شناسه مطلب: 64110

«عطاء‌الرحمان سلیم»، معاون اول شورای عالی صلح، طالبان را به صادق نبودن و بهانه‌گیری در روند صلح متهم کرد.

آقای سلیم امروز (26 جوزا) طی گفتمانی موسوم به «مصالحه» در کابل، ابراز داشت که در طول نشست‌های معطوف به صلح که تاکنون در کشورهای مختلف دایر شده طالبان برای آغاز گفتگوهای جدی صلح آمادگی نشان نداده و در این روند بهانه‌گیری می‌کند.

وی یاد اور شد که در آغاز داغ شدن بحث‌های صلح، این گروه ادعا می‌کرد حکومت افغانستان آماده صلح نیست و یا حکومت در گفتگوهای صلح صلاحیت ندارد اما به دنبال موضع‌گیری صریح دولت افغانستان در شروع مذاکرات، طالبان حضور نیروهای خارجی را در کشور بهانه گرفتند.

وی تصریح کرد در پی این بهانه‌گیری طالبان، ده‌ها هزار نیروی خارجی که پیشتر در کشور مستقر شده بودند افغانستان را ترک کردند، اما این گروه به جای وارد شدن در گفتگوهای صلح، حملات‌شان را افزایش داده و تلاش داشتند تا از راه جنگ بر کشور مسلط شوند.

آقای سلیم گماشته شدن نمایندگان بی‌صلاحیت از سوی طالبان در مذاکرات صلح را عمده‌ترین مشکلی خواند که روند گفتگوهای صلح در جریان سال‌های گذشته با آن دچار بوده است.

معاون شورای عالی صلح همچنین حمایت برخی کشورهای منطقه از طالبان و تشویق این گروه به ادامه جنگ را عامل بهانه‌گیری طالبان در روند صلح خوانده و تاکید نمود که روی این کشورها باید فشار بین‌المللی آورده شود تا گروه طالبان دست از بهانه‌گیری برداشته و به گفتگوهای صلح تن دهند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟