شورای عالی صلح: ادامه حضور نیروهای خارجی به روند صلح ضربه میزند

  • انتشار: ۱۲ حمل ۱۳۹۴
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 3478

به گزارش خبرگزاری اطلس به نقل از راه فردا، شورای عالی صلح از در خواست محمد اشرف غنی رییس جمهور برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی در این کشور انتقاد کرده و آن را صدمه به روند صلح می خواند. خبرگزاری رویترز به نقل از مولوی ‘شهزاده شاهد’ سخنگوی شورای عالی صلح می نگارد که در خواست رئیس جمهور غنی برای ادامه حضور نظامیان آمریکایی در کشور بر پایان بخشیدن جنگ ازراه سیاسی صدمه خواهد زد.

شهزاده شاهد سخنگوی شورای عالی صلح: ” فراخوان محمد اشرف غنی رییس جمهور برای ادامه حضورنیروهای امریکایی درافغانستان قابل انتقاد است و به روند گفتگوهای صلح با طالبان صدمه خواهد زد. طالبان از دیر زمانی به این سو پیش شرط اصلی آغاز گفتگوها را با کابل، بیرون شدن تمامی نیروهای خارجی از افغانستان گفته اند، اما اکنون با ادامه حضورنیروهای امریکایی در افغانستان طالبان خشمگین شده اند و فرصت ها برای آغاز گفتگوها اندک شده اند”

با وجود تلاش زیاد حکومت برای انجام مذاکرات صلح با طالبان شواهد حاکی از آن است که این تلاش ها تا کنون چندان موفق نبوده است و چشم انداز روشنی برای موفقیت آمیز بودن این مذاکرات وجود ندارد. اما آقا جان معتصم رییس سابق کمیته سیاسی طالبان و از افراد نزدیک به ملا عمر رهبر طالبان می گوید، درصورتی که تلاش های جاری برای انجام مذاکرات صلح میان دولت کابل و طالبان به شکست بیانجامد، وی شخصا برای کمک به روند صلح وارد عرصه خواهد شد.

آقا جان معتصم رییس سابق کمیته سیاسی طالبان: ” روند جاری برای انجام مذاکرت صلح میان طالبان و دولت افغانستان فرصتی است که نباید آن را از دست داد. اگر این فرصت از دست برود، صلح و ثبات در افغانستان و منطقه در معرض تهدید قرار خواهد گرفت، بنابراین من به این باور هستم که طالبان باید با دولت افغانستان به مصالحه برسد.

هفته پیش رهبران حکومت وحدت ملی در سفر پنج روزه خود به ایالات متحده آمریکا از بارک اوباما رییس جمهور امریکا خواستند که روند خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را کند سازد و شماری از این نظامیان را تا پایان سال ۲۰۱۷ در افغانستان نگهدارد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟