شورای حراست و ثبات: رهبران حکومت وحدت ملی خواهان برگزای غیر شفاف انتخابات هستند

  • انتشار: ۲۴ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 20840

شورای حراست و ثبات می‌گوید، رهبران حکومت وحدت ملی سیاستی را در پیش گرفته‌اند که انتخابات به گونۀ درست و شفاف برگزار نشود.

مسعود ترشت‌وال، سخن‌گوی شورای حراست و ثبات روز گذشته (چهار‌شنبه) در یک نشست خبری گفت که شگاف فرهنگی و هویتی می‌تواند برای ملت‌سازی یک چالش باشد و اختلافات متولیان امور سیاسی ما قطعا پایان پیدا نکرده و پابرجاست و باید این اختلافات را پایان بگذارند، وی گفت که رهبران حکومت وحدت ملی اراده‌یی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ندارند.

شورا حراست و ثبات با نگرانی از فساد اداری و سیاسی و سیاست حذف در نظام اظهار می‌دارد که گزینش‌های دولتی از سوی رهبران حکومت به اساس روابط خانه‌واده‌گی، خونی و تیمی صورت می‌گیرد.

به گفتۀ سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستاان، رهبران حکومت وحدت ملی تلاش دارند، پس از پایان عمر این حکومت، مأموریت‌شان را تمدید کنند. او می‌گوید، خواب سران حکومت وحدت ملی مبنی بر ادامۀ حضورشان در قدرت تعبیر ندارد.

اما شاه‌حسین مرتضوی، سرپرست دفتر سخنگوی ریاست جمهوری گفته‌های سخنگوی شورای حراست و ثبات را قضاوت پیش از وقت می‌داند و تأکید می‌کند که حکومت وحدت ملی پیرامون برگزاری انتخابات آیندۀ با کشورهای کمک‌کننده رأی زنی‌ها را آغاز کرده است.

آقای مرتضوی می‌فزاید، سران حکومت وحدت ملی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اراده‌یی جدی دارند.

این در حالی‌ست که اخیرا گروه بین‌المللی بحران نیز با نشر تازه‌ترین گزارشش با یادآوری از اختلافات میان رهبران حکومت افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی پس از گذشت دوسال، هنوز متزلزل است.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟