شورای تفاهم جریان های سیاسی: فرآیند انتخابات از هم اکنون مهندسی شده است

  • انتشار: ۱۵ میزان ۱۳۹۶
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 31539

شورای تفاهم جریان‌های سیاسی افغانستان در یک نشست خبری اعلام کرد؛ عملکرد حکومت نشان می‎دهد که فرایند انتخابات از همین اکنون مهندسی شده است، حکومت با اقداماتی که انجام داده است مردم و همه جناح های سیاسی را به شدت نسبت به انتخابات و پیآمدهای ناگوار آن نگران ساخته است.

این شورا، ضمن انتقاد از نحوده عملکرد اعضای کمیسیون مستقل انتخابات، این کمیسیون را وابسته به حکومت وحدت ملی عنوان کرده و گفتند زمانی که کمیسیون مستقل انتخابات، عملا مستقل نباشد، نمی تواند انتخاباتی شفاف را برگزار نماید.

برگزار کنندگان ایین نشست خبری گفتند که اساسا کمیسیون مستقل انتخابات، ظرفیت های لازم برای برگزاری انتخابات را ندارد و لذا اعتماد عمومی به این کمیسیون به صورت کامل از بین رفته است.

در بخشی از بیانیه منتشر شده در این نشست خبری آمده است: “اقدامات حکومت در زمینه انتخابات، به گونه‌ی است که اسباب نگرانی عمیق مردم، اعضای شورای ملی، شورای ولایتی، احزاب، جامعۀ مدنی و جریان‌های سیاسی را وسیعاً فراهم ساخته است و اگر این روند به همین صورت ادامه یابد، افغانستان به یک بحران عمیق دیگر فرو رفته و مردم رنج دیده آن، امید و اعتماد شان را نسبت به مردم‌سالاری، نظام‌سیاسی، قانون‌مداری و جامعۀ سیاسی افغانستان، برای همیشه از دست خواهند داد.”

اعضای این شورا در نشست خود اعلام کردند در صورتی که شرایط بی طرفی اعضای کمیسیون مستقل انتخابات فراهم نشود، کمپین تحریم انتخابات را به راه خواهند انداخت.

شورای حراست و ثبات افغانستان، حزب محور مردم افغانستان، شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان، حزب جنبش اسلامی افغانستان و جنبش رستاخیز و تغییر، اعضای شورای تفاهم جریان های سیاسی هستند.

این جریان های سیاسی، اصلی ترین گروههای سیاسی مخالف دولت به شمار می روند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟