شورای امنیت ملی: حمله هوایی نیروهای امریکایی بالای پولیس ملی در ولایت هلمند بررسی می‌شود

  • انتشار: ۲۸ ثور ۱۳۹۸
  • سرویس: امنیت و حوادث
  • شناسه مطلب: 61746

شورای امنیت ملی اعلام کرد که یک هیئت مسلکی را به منظور بررسی دقیق حمله هوایی نیروهای امریکایی بالای پولیس ملی در هلمند تعیین کرده است.

دفتر شورای امنیت ملی کشور با نشر اعلامیه‌ای گفته است: «پنجشنبه گذشته به تاریخ 26 ثور 1398 ماموریت حمایت قاطع یک عملیات هوایی را در ولسوالی نهرالسراج ولایت هلمند اجرا نمود که سهوا شماری از پولیس ملی افغان هدف قرار گرفتند. دفتر شورای امنیت ملی به گونه عاجل یک هیئت مسلکی را برای بررسی دقیق حادثه مذکور تعیین نمود که ابعاد آن را همه جانبه بررسی نماید و تدابیر لازم را به منظور جلوگیری از وقوع چنین رویدادها در آینده، روی دست گیرد.»

اعلامیه افزوده:«یافته‌های ابتدایی از رویداد متذکره نشان می‌دهد که کوردینات برای انجام عملیات، اشتباهی داده شده بود و جزئیات بیشتر دراین خصوص پس از تکمیل تحقیقات، شریک خواهد شد.»

گفتنی است، دستکم 8 پولیس ملی، در نتیجه بمباران هوایی نیروهای امریکایی در اهلمند کشته شده اند.

دیوید بتلر، سخنگوی نیروهای امریکایی در افغانستان با تایید این رویداد گفته  که در جریان درگیری سنگین با گروه طالبان در نزدیکی لشکرگاه مرکز هلمند، نیروهای امنیتی افغانستان درخواست عملیات هوایی کردند.

وی بیان داشت: ما پس ازاین درخواست با واحد هماهنگی نیروهای افغان در تماس شدیم تا مطمین شویم که نیروی خودی در محل هدف حملات هوایی نیستند و آنها اطمینان دادند که این محل از نیروهای خودی خالیست اما متاسفانه چنین نبوده و حادثه تراژیک اتفاق افتاده. نیروهای امنیتی افغان و طالبان دراین عملیات کشته شدند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟