شهروندان معترض، تعدادی از اعضای پارلمان را به معامله گری متهم کردند

  • انتشار: ۱۰ حمل ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 20273

بعد از رای تایید پارلمان به مسئولان ارگان های امنیتی، تعدادی از مردم شهر کابل در اعتراض به این تصمیم پارلمان، دست به اعتراض زدند و نمایندگان پارلمان را به معامله گری متهم کردند.

ده‌ها نفر روز گذشته (چهارشنبه) در یک حرکت اعتراضی در برابر مجلس نمایندگان، اعضای مجلس را به “معامله‌گری” متهم کرده و از حکومت خواستند که انتخابات پارلمانی را به زودی برگزار کند.

این جوانان عملکرد مسئولان بخش امنیتی را “ضعیف و ناکارا” خوانده و مدعی شدند که “اکثریت اعضای مجلس نمایندگان به جای رد صلاحیت، دست به معامله زده‌اند و به خون کشته‌شدگان ارتش و مردم بی‌گناه خیانت کردند”.

تایید شدن این وزرا از جانب مجلس واکنش‌های منفی گسترده را در شبکه‌های اجتماعی میان کاربران افغان نیز در پی داشت و شماری از آنها نیز اعضای مجلس و حکومت را به “معامله” متهم کردند.

اما نذیر احمدزی، معاون مجلس نمایندگان این اتهام‎ها را رد کرده و گفته است که نمایندگان مجلس بر پایه منافع ملی تصمیم‌گیری می‌کنند. او مدعی شد که “توطئه‌گرانی هستند که می‌خواهند میان ملت و خانه ملت (مجلس نمایندگان) فاصله ایجاد کنند”.

مجلس نمایندگان افغانستان دو روز پیش وزیران دفاع، داخله و رئیس عمومی امنیت ملی را اسیتضاح کردند و به این مقام‌ها رأی اعتماد دادند.

بیشتر انتقادات و سوالات نمایندگان مجلس از این مقامات، در ارتباط به حمله خونین شورشیان به شفاخانه سردار محمد داوود خان و عقب نشینی نیروهای امنیتی افغان از مرکز ولسوالی سنگین ولایت هلمند بود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟