شناسایی سه کانون شیوع طاعون سیاه در چین

  • انتشار: ۱۹ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: اجتماعیبین الملل
  • شناسه مطلب: 88944

مقام های محلی در منطقه خودمختار مغولستان داخلی در شمال غرب چین از شناسایی چند کانون شیوع طاعون سیاه یا همان مرگ سیاه خبر داده اند.

به نقل از ایرنا؛ گزارش روز پنجشنبه روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست حاکی است که مغولستان داخلی دستکم سه کانون شیوع بیماری به نام طاعون بوبونیک ( طاعون سیاه ) را شناسایی و سپس آنها را ضدعفونی کرده است.

 گزارش حاکی است به رغم ضدعفونی شدن این مکان ها هنوز خطر همه گیر شدن این بیماری رفع نشده است و یکی از دامداران محلی مبتلا به این ویروس تحت درمان قرارگرفته است.

روسای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این منطقه خودمختار در شمال غرب چین به همه گردشگران توصیه اکید کرده اند که از مزارع دوری کنند و ترجیحا در مراتع این منطقه گردشگری کنند.

باکتری که موجب ابتلا به طاعون سیاه شده است ظاهرا پس از ابتلای یک دامدار و پیدا شدن لاشه چهار موش در منطقه ای به نام بایانور مغولستان داخلی چین در اواسط ماه گذشته میلادی شناسایی شده است.

با وجود برخی از نگرانی ها «شو شیایو یوان» از بیمارستان دانشگاه پکن در مصاحبه ای گفت که این ویروس اصولا در چندین کانون شیوع پیدا می کند و مردم نباید دچار ترس و واهمه شوند.

وی افزود: این ویروس اصولا در حیوانات در مکان های محروم و دورافتاده پیدا می شود و اگر مردم آنجا نروند و خود را از این مکان ها دور نگهدارند خطر همه گیری وجود ندارد.

در گزارش ساوت چاینا آمده است که ۱۵ نفر از کسانی که با این دامدار در ارتباط نزدیک بوده اند از ماه گذشته میلادی قرنطینه شده اند و فرد بیمار هم در حال درمان است و وضعیت با ثباتی دارد.

این اولین مورد طاعون سیاه در مغولستان داخلی چین پس از ۱۵ سال است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟