شمار مبتلایان کرونا در جهان به بیش از ۱۳ میلیون نفر رسید

  • انتشار: ۲۳ سرطان ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 89189

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان از مرز ۱۳میلیون نفر گذشت که از این تعداد بیش از ۵۷۰ هزار نفر جان باخته اند.

تارنمای خبری «وردمترز دات اینفو»   (worldometers.info) شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در سراسر جهان را ۱۳میلیون و ۳۶هزار و ۵۵۰ نفر اعلام کرد.

بنابراین گزارش از این تعداد نیز تا زمان مخابره این خبر ۵۷۱هزار و ۵۷۴ نفر جان باخته و هفت میلیون و ۵۸۲هزار و ۹۱ نفر نیز  از این بیماری بهبود یافته اند.

شمار مبتلایان در فلوریدا آمریکا رکورد زد

درحالی آمار جهانی مبتلایان به ویروس کرونا از مرز ۱۳میلیون نفر عبور کرده که بنابر گزارش شبکه خبری سی ان ان ایالت فلوریدا آمریکا در روز یکشنبه (روز گذشته) نسبت به سایر ایالت های آمریکا رکورد زد و ۱۵ هزار و ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ شناسایی شد.

سی ان ان گزارش داد: افزایش ناگهانی مبتلایان به ویروس کرونا در ایالت فلوریدا تنها یک روز پس از بازگشایی مکانی تفریحی «دیزنی لند» دراین ایالت بوده است.

آمریکا  بالاترین کشور مبتلا به ویروس کرونا

با عبور مبتلایان به ویروس کرونا در سطح جهان از مرز ۱۳ میلیون نفر، اکنون آمریکا با سه میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۵ مبتلا در صدر دیگر کشورها قرار گرفته است، تعداد جان باختگان ناشی از ابتلا به کووید-۱۹ در آمریکا نیز از ۱۳۷هزار نفر گذشت.

آمریکایی ها حق ورود به اتحادیه اروپا را ندارند

به گزارش نشریه آمریکایی نیویورک تایمز، کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به آرامی اقدام به بازکردن مرزهای خود بر روی جهانگردان کرده اند، دراین میان شهروندان و اتباع آمریکایی با توجه به همه گیری بالا و ناکامی دولت واشنگتن در مهار این ویروس، از ورود به اتحادیه اروپا منع شده اند.

مشاور امنیت ملی ترامپ قصد برداشتن این ممنوعیت را دارد

این موضوع که به گزارش رسانه های غربی همچون سی ان ان و نیویورک تایمز یک شرمساری برای پرستیژ آمریکا در جهان به شمار می رود به اندازه ای است که قرار است «رابرت او براین» (Robert O’Brien) مشاور امنیت ملی ترامپ که امروز عازم پاریس است تا با همتایان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی خود بر سر موضوعات مختلف مورد اختلاف، بحث کند، این موضوع نیز بصورت حضوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟