شماری از اعضای کانگرس امریکا خواهان حفظ دستاورد های زنان افغان در مذاکرات صلح شدند

  • انتشار: ۱۸ جوزا ۱۳۹۸
  • سرویس: سیاست
  • شناسه مطلب: 63311

شماری از اعضای کانگرس ایالات متحده امریکا با ارسال نامه ای به وزیر خارجه این کشور خواهان حفظ دستاوردهای زنان افغان در مذاکرات صلح شدند.

در این نامه از وزیر خارجه امریکا خواسته شده شماری تا آواز زنان نه تنها درباره دستاوردهای 18 گذشته، که به سختی به دست آمده، بلکه درباره آینده کشور شان نیز شنیده شوند.

در نامه اعضای کانگرس ایالات متحده امریکا که به وزیر خارجه امریکا و یک نسخه آن به زلمی خلیل‌زاد فرستاده شده است، آمده است: «در هنگام گفتگوها میان نماینده‌گان ایالات متحده امریکا و طالبان در ماه‌های فبروری و می در دوحه، از زنان افغانستان نمایندگی نشد. نیاز است آواز زنان افغان نه تنها درباره حقوق زنان بل، درباره آینده کشورشان شنیده شوند. ما از وزارت خارجه می‌خواهیم که از موقف زنان افغان در گفتگوهای صلح و دست آوردهایی که به سختی به دست آمده‌اند، در تمامی بحث‌های صلح محافظت نماید.» 

در بخش دیگری از این نامه آمده است که فعالیت بیش از شصت هزار زن در مکتب‌ها و دانشگاه‌های افغانستان، ده هزار زن در بخش بهداشت و فراهم شدن زمینه اشتغال برای هفتاد و هفت هزار تن از سوی زنان بازرگان، از جمله دستاوردهای زنان هستند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟