شلیک یک موشک یمنی به نیروگاه هسته ای برق امارات متحده عربی

  • انتشار: ۱۲ قوس ۱۳۹۶
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 33988
ارتش یمن

نیروهای یمنی مخالفت عربستان که مدت هاست با ائتلاف عربی در جنگند، اعلام کردند که یک موشک کروز به سمت یک نیروگاه اتمی در ابوظبی در امارات متحده عربی شلیک کردند.

شبکه تلویزیونی المسیره یمن، با اعلام این خبر گزارش داد که این موشک از نوع بالدار بوده و نیروگاه «براکه» در پایتخت امارات متحده عربی را هدف قرار داده است.

پروژه ناتمام نیروگاه اتمی براکه که ساخت یک شرکت کوریایی است، قرار است از سال ۲۰۱۸ عملیاتی شود.

شبکه المسیره در وبسایت خود نوشت پرتاب موشک کروز به ابوظبی در روز یکشنبه، در پی پرتاب آزمایشی موشکی در ماه اوت گذشته انجام شده است.

المسیره مدعی شد که این موشک به هدف اصابت کرده است، اما خبرگزاری رسمی امارات WMA به نقل از منابع رسمی این کشور، این خبر را تکذیب کرد.

وزارت بحران و امور اضطراری امارات متحده عربی ضمن تکذیب این خبر در صفحه توئیتر خود نوشت: «سیستم دفاع هوایی امارات قادر است با هر گونه تهدیدی علیه [نیروگاه] براکه برخورد کرده و امنیت آن را تأمین کند.»

نظرات(۱ دیدگاه)

  1. کرامت سلیمی
    (۲۲ قوس ۱۳۹۶)

    در پاسخ به خبر زیر

    http://www.farsnews.com/13960918001304

    رونمایی از باتری اتمی در سال آینده

    رئیس سازمان انرژی اتمی از رونمایی از باتری اتمی در 20 فروردین 1397 خبر داد و گفت: پس از تکمیل و طی مراحل آزمایشی، امیدواریم 20 فروردین ماه سال آینده (1397) از این باتری رونمایی کنیم.

    جواب:

    چنین چیزی هیچگاه رونمایی نخواهد شد چون وجود ندارد و فقط عوام را فریب می دهند.

    اگر امکان ساخت باتریهایی با طول عمر 50 سال بود هیچگاه امریکا و اروپا محتاج نفت نبودند.

    اگر حرف اقای صالحی صحت داشته باشد هر خانواده باید بتواند با خرید تعدادی از این باتریها برای همیشه هر جقدر بخواهد برق مصرف نماید و هیچ پولی هم نپردازند.

    سوال اساسی این است که اگر این باطری دائما” در حال تولید برق است اگر از برق ان استفاده نشود

نظر شما چیست؟