شفاخانه ولایتی بامیان افتتاح شد

  • انتشار: ۵ ثور ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 21248

شفاخانه 140 بستر بامیان که به گفته مسئولان یکی از معیاری ترین شفاخانه ها در کشور است، توسط سرور دانش معاون رئیس جمهور و زهرا آقاخان دختر شاهزاده کریم آغاخان افتتاح شد.

روز گذشته (دوشنبه) طی محفلی شفاخانه ولایتی بامیان توسط سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور و زهرا آقاخان دختر شاهزاده کریم آقاخان در مرکز این ولایت افتتاح شد.

سرور دانش معاون رییس جمهور در افتتاح این شفاخانه با اشاره به اهمیت شفاخانه ولایتی بامیان و ارائه خدمات بهتر به مناطق مرکزی افغانستان از طرف حکومت وعده سپرد که مناطق مرکزی از زندان طبیعی نیز رهایی خواهد یافت و به یک چهار راه ترانزیت تبدیل خواهد شد.

وی گفت که تنها پروژه های سرک های مربوط به ولایت بامیان، امسال نزدیک به 400 میلیون دالر بودجه دارد.

شاهدخت زهرا آقا خان نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور معاون رییس جمهور برای افتتاح این شفاخانه وقدردانی از میزبانی مردم بامیان و مسئولان اداره محلی آن ولایت، با اشاره به روند کار شفاخانه ولایتی بامیان از سال 2003 به بعد اظهار داشت که شفاخانه جدید ولایتی بامیان که به صورت معیاری اعمار شده است با ارائه خدمات خوب صحی، کیفیت کلینیکی آن نیز رو به افزایش است.

وی با اشاره به نقش بنیاد انکشافی آقاخان در آموزش کارکنان صحی در ولایت بامیان گفت که تعمیر ساختمان جدید شفاخانه ولایتی بامیان مطابق با ارزش های فرهنگی و محیطی بامیان ساخته شده و منظره بیرونی آن نیز از یک نمای خاصی فرهنگی تاریخی برخور دار است.

وی از سهم گیری کشور های افغانستان، کانادا و فرانسه در اعمار این شفاخانه ابراز امتنان نمود.

زهرا آقاخان همچنین گفت که بنیاد انکشافی آقاخان در کمک به توسعه و انکشاف افغانستان به خصوص در عرصه ارائه خدمات صحی متعهد است.

داکتر فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه افغانستان در مورد این شفاخانه گفت این شفاخانه در زمینی به مساحت ۶،۴ هکتار زمین و در ۱۰ بلاک ساخته شده که ظرفیت ۱۴۰ بستر را دارا می‎باشد.

وی اضافه کرد این شفاخانه با بودجه در حدود ۲۲ میلیون دالر ساخته شده که بودجه آن از طرف دولت‎های کانادا و فرانسه پرداخت شده و کار تطبیق این پروژه توسط بنیاد آغاخان انجام شده‎است.

به گفته آقای فیروز این شفاخانه یکی از معیاری ترین شفاخانه‎های کشور است که تلاش‎ها جریان دارد تا این شفاخانه به سطح شفاخانه حوزوی ارتقا پیدا کند.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟