از بین بردن لک روی مبل در سه سوت!

  • انتشار: ۲۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 78455

تا حالا حتما شما هم با مبل های کاور شده برخورد داشته اید، مخصوصا خانواده هایی که دارای بچه های کوچک هستند برای انکه از آسیب جدی به مبل هایشان جلوگیری کنند و مانع از ایجاد لک روی مبلها شوند معمولا آن را بوسیله کاورهای متفاوت می پوشانند، نمی دانم موضع تان در برابر جلد کردن مبلها چیست ولی اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست ندارید از کاور استفاده کنید و از طرفی هم نگران لک های روی مبلهایتان هستید به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را از دست ندهید.

نکات مهم در تمیز کردن لک مبل

با نگاهی به لیست محصولات متنوع مواد شوینده در فروشگاهها به انواع مختلفی از پاک کننده های مبل بر می خورید یا با نگاهی به صفحات ترفندهای خانه داری در شبکه های مجازی به تجربه های متفاوتی از تمیز کردن مبل ها روبرو می شوید. ما هم در این مطلب شما را با یک روش تمییز کردن و از بین بردن لک مبل و یکسری نکات کلی و اساسی در خصوص تمیز کردن لک های روی انواع مبل آشنا می کنیم.

لک مبل

توجه به دستورالعمل و برچسب روی مبل

قبل از هر چیزی شما باید اطلاعات کلی از مبل تان در اختیاز داشته باشید که بتوانید روش بهتری را برای تمیز کردنش انتخاب کنید.به این منظور حتما باید دستورالعمل و برچسب روی مبل را حتما مطالعه کنید. چرا که بیشتر تولید کنندگان مبلمان ها معمولا برچسب هایی برای نحوه ی نگهداری و مراقببت از مبل و دستورات لازم را در کنار یا زیر مبل قرار می دهند که شما می توانید به کمک آنها اطلاعاتی مانند نوع پاک کننده ای که می توانید استفاده کنید و یا نحوه شستشو و تمیز کردن پارچه مبلی که در متریال به کار رفته است را به دست بیاورید. پس حتما قبل از اینکه اقدام با پاک کردن لک مبل نمایید این برچسب را مطالعه نمایید.

معنی حروف اختصاری روی برچسب ها برای تمیز کردن مبل

هنگامی که دست به کار شدید برای تمیز کردن مبل هایتان، و سراغ لیبل یا همان برچسب درچ شده روی مبل برای راهنمایی در خصوص چگونگی شستشوی مبلها رفتید معمولا با چهار حرف انگلیسی رو برو خواهید شد، در ادامه ما به شما می گوییم که هر کدام از این حروف چه معنایی دارند و چگونه می توانید با استفاده از این چهار حرف بهترین نحوه شستشو را داشتیه باشید.

حرف W: اگر بر روی برچسب مبلتان با حرف w روبرو شدید، در واقع این بدان معنی است که شما فقط می‌توانید این مبل را با آب تمیز کنید و آب برای مبل شما هیچ ضرری ندارد.

حرف S: دیدن این حرف به شما نشان می دهد که شما اجازه ندارید برای شستشوی مبل تان از آب استفاده کنید. و بلکه باید به سراغ محلول های پاک کننده بدون آب بروید البته این محلول ها در انواع مختلف شان در فروشگاهها موجود هستند و شما می توانید به مراجعه به نزدیک ترین فروشگاه یکی از آنها را خریداری نماید. حتما به این نکته توجه کنید که استفاده از آب برای شستشوی این سری از مبل ها مجاز نیست و اگر بخواهید بر خلاف راهنمایی روی لیبل از آب استفاده کنید به احتمال زیاد نتیچه چالبی نخواهید دیدی و در پایان شما فقط یک مبل لکه دار خواهید داشت.

حرف WS: برای تمیز کردن مبلمان هایی که با برچسب WS مشخص شده اند، شما می‌توانید هم از آب و هم از محلول های پاک‌کننده‌های بدون آب برای برداشتن لک مبل استفاده کنید.

حرف X: وجود این حرف در راهنمای شستشوی مبلمان تان به منزله این است که شما می توانید فقط از جاروبرقی یا برس های نرم برای تمیز کردن آن استفاده کنید.و مجاز نیستید از آب یا هر محلول پاک‌کننده‌ بدون آب دیگری برای تمیز کردن آن خودداری کنید.

داشتن سرعت عمل در تمیز کردن لک ها

حتما بخاطر داشته باشید که لک ها وقتی موثر تر تمیز می شوند که زودتر از روی سطح مورد نظر تان پاک شوند. یعنی اگر در همان ابتدا که شاهد ریختن چیزی مثل چای یا قهوه یا آب میوه و یا حتی ظرف غذا و… روی مبل عزیزتان بودید باید سرعت عمل داشتبه باشید و دست به کار شوید تا نتیجه بهتری بگیرید. لک در صورتی که روی سطح مبل باقی بماند وارد بافت های ریز پارچه مبل تان شده و بسیار سخت تر از بین خواهند رفت.

جارو کشی منظم مبل ها

شما می توانید مبل خود را به طور منظم جارو کنید تا هنگامی که قصد تمیز کردن لک مبل تان را دارید با مشکلات کمتری روبرو شوید. جارو کشی منظم به مقدار قابل توجهی کار شما را کاهش می دهد و لک مبل شما راحت‌تر تمیز می‎ کند.

موثرترین روش از بین بردن لک مبل

ما در ادامه این مقاله به شما می گوییم که به کمک چه وسیله هایی می توانید بهترین نتیجه را در از بین بردن لک و آلودگی های مبلمان تان داشته باشید. به این منظور شما نیاز به وسیله های زیر دارید:

  • جاروبرقی که جزء لا ینفک تمیزکاری های ما است
  • یک برس خیلی نرم یکی از واجبات هست برای لک مبل
  • مقداری جوش شیرین
  • چند قطره صابون مایع
  • آب به میزان کافی
  • یک عدد پارچه‌ی کتان و یک عدد پارچه بدون پرز

وقتی وسایل مورد نیازتون رو در دسترس قرار دادید شروع کنید به تمیزکاری و از بین بردن لک مبل ها و پاک کردن هر نوع آلودگی از سطح آنها. اول از همه سطح مبلمان تان را کامل جارو بکشید برای جارو کی بهتر است از برس هایی که مخصوص این کار هستند و معمولا همه جاروبرقی ها آن را دارند استفاده کنید شما با جارو کشی می توانید همه غبارها و گرد و خاک و آلودگی ها را سطح مبل پاک کنید.

حالا نوبت برس کشیدن به مبل است، سعی کنید با یک برس نرم این کار رو انجام بدهید تا به پارچه مبل آسیبی نرسد کشیدن برس روی مبل باعث میشه که اگر احیانا مو یا پرزی داشته باشند برداشته شوند.

بعد از این کار باید با جوش شیرین تمام سطح مبل را بپوشانید، می دانید که جوش شیرین در خیلی از تمیزکاری های منزل به درد تان می خورد از جمله برای تمیز کردن لک مبل. جوش شیرین را بصورت یکنواخت در همه سطح مبل پراکنده کنید و اجازه بدهید بیست الی سی دقیقه باقی بماند. این کار باعث می شود که لک های مبل نرم تر شوند و براحتی تمیز شوند و در ضمن بوی خوشایندی هم دارد.

بعد از نیم ساعت دوباره مبلمان را جارو کشی کنید، با جارو کردن حتما ملاحظه خواهید کرد که وضعیت مبل خیلی بهتر از قبل شده است.

بعد از انجام این کارها ۴ لیوان آب را در ظرفی بریزید و چند قطره صابون مایع به آن اضافه کنید حالا بوسیله این محلول و پارچه کتانی ای که در اختیار داشتید به آرامی و با حرکات دایره وار روی لکه ها را بمالید. پس از این کار بوسیله پارچه خشکی که داشتید محل لکه ها را خشک و آب گیری نمایید.

این روش یکی از بهترین روش هایی بود که ما به شما آموزش دادیم. امیدواریم به دردتان خورده باشد.