شرکت‌کنندگان « نشست برلین» بر تحریم تسلیحاتی جنگ لیبیا تاکید کردند

  • انتشار: ۳۰ جدی ۱۳۹۸
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 74857

شرکت‌کنندگان نشست لیبیا در برلین، بر تقویت تحریم تسلیحاتی لیبیا و پشتیبانی از آتش‌بس در این کشور تاکید کردند.

این نشست که روز گذشته به میزبانی برلین؛ پایتخت آلمان برگزار شد، شماری از رهبران جهان تاکید کردند تا به تحریم‌های تسلیحاتی لیبیا که از سوی سازمان ملل متحد اعمال شده، پایبند باشند و انتقال سلاح به لیبیا را نیز متوقف کنند.

آنگلا مرکل؛ نخست‌وزیر آلمان گفت که این نشست با حضور پشتیبانان اصلی هر دو جناح درگیر در لیبیا برگزار شده‌است.

او تاکید کرده آتش‌بسی که از یک هفته گذشته در طرابلس برقرار شده، به آتش‌بسی دائمی تبدیل شود و به این ترتیب امکان آغاز مسیری سیاسی برای حل و فصل اختلافات فراهم گردد.

در حاشیه این نشست همچنین رجب طیب اردوغان؛ رییس ‌جمهوری ترکیه با همتای روس خود ولادیمیر پوتین دیدار کرد.

پس از این دیدار اردوغان از خلیفه حفتر؛ فرمانده نظامی در شرق لیبیا خواست تا با پایان‌دادن به «رفتار خصمانه» خود، راه را برای حل بحران این کشور هموار کند.

اردوغان که از حامیان دولت طرابلس تحت رهبری فائزالسراج است، گفت: «برای دستیابی به یک راه حل سیاسی و به اجرا درآوردن دیگر مراحل آتش‌بس در لیبیا، لازم است که رفتار خصمانه حفتر متوقف شود.»

گفتنی‌ است که ترکیه بخشی از نیروهای نظامی خود را برای کمک به دولت فائز السراج که مورد تایید جامعه بین‌المللی است، به لیبیا اعزام کرده‌است.

خلیفه حفتر که به همراه نظامیان وفادارش موسوم به «ارتش ملی لیبیا» و به حمایت مصر، روسیه و امارات عربی متحده بر شرق لیبی حکومت می‌کند، با دولت فائز السراج درگیر است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟