شروط جدید حکمتیار برای امضای توافقنامه صلح

  • انتشار: ۱ سرطان ۱۳۹۵
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 13954

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی در نامه‌ای به رئیس‌جمهور افغانستان ضمن تأکید بر خروج نیروهای خارجی از این کشور خواستار لغو تفاهمنامه امنیتی «کابل – واشنگتن» شده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به نقل از مقامات دولتی افغانستان اعلام کرد: حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار برای امضای توافقنامه صلح خواسته‌های جدید را مطرح کرده است.

مقامات به این خبرگزاری گفته‌اند که پذیرش شرایط جدید حکمتیار برای دولت افغانستان دشوار و ناممکن به نظر می‌رسد.

آنها خاطرنشان کردند: لغو توافقنامه امنیتی کابل – واشنگتن، تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای خارجی از افغانستان و امضای آن از سوی دولت کابل و نه حکومت وحدت ملی، شرط‌هایی هستند که حزب اسلامی حکمتیار خواستار آنها شده است.

یکی از اعضای هیئت مذاکره کننده دولت افغانستان با حزب اسلامی در این باره می‌گوید: شرط‌های جدید حکمتیار در نامه‌ای توسط کریم امین نماینده حزب اسلامی و حبیب الرحمن پسر حکمتیار به اشرف‌غنی رئیس‌جمهور ارائه شد.

عطاء الرحمن سلیم معاون شورای عالی صلح  ضمن ابراز عدم آگاهی از نامه حکمتیار به اشرف‌غنی اظهار داشت: کریم امین و حبیب‌الرحمن هفته گذشته بدون هیچ نتیجه‌ای کابل را ترک کردند.

یکی از منابع در ریاست‌جمهوری افغانستان نیز با رد گزارش آسوشیتد پرس تصریح کرد: تفاهمنامه صلح میان دولت افغانستان و حزب اسلامی حکمتیار به زودی امضا می‌شود.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟