شرق چین همچنان با کرونا دست و پنجه نرم می‌کند

  • انتشار: ۱۱ اسد ۱۳۹۹
  • سرویس: بین الملل
  • شناسه مطلب: 90599

به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، چین ابتلای ۴۵ مورد جدید به ویروس کرونا در این کشور در روز جمعه را تایید کرد. این درحالی است که تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ در روز قبل از آن ۱۲۷ مورد اعلام شده بود.

طبق اعلام کمیسیون بهداشت ملی چین از بین مبتلایان جدید ۳۱ مورد مربوط به منطقه شرقی سین کیانگ بوده است. ۸ مورد دیگر از ولایت لیائونینگ در شمال شرقی این کشور و ۶ مورد باقی مانده افرادی بوده اند که از خارج از چین این ویروس را وارد این کشور کرده اند.

چین برای روز جمعه ۲۳ مورد بدون نشانه ابتلا به ویروس کرونا را نیز گزارش کرد.

تا روز جمعه ۸۴۳۳۷ مورد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا در این کشور وجود داشته و به گزارش منابع بهداشتی این کشور تعداد جانباختگان همچنان عدد ۴۶۳۴ عدد باقی مانده است.

در اواخر ماه ثور سال جاری یک پزشک برجسته چینی هشدار داد که ویروس کرونای جدید رفتار متفاوتی با بیماران در منطقه شمال شرقی چین داشته که اخیرا به آن مبتلا شده اند.

کیو هایبو، کارشناس دارویی عضو کمیسیون بهداشت ملی چین معتقد است که دوره نهفتگی این ویروس در بیماران شمال شرق چین بیشتر از بیماران منطقه ووهان چین است.

وی در گفتگو با شبکه سی سی تی وی چین گفت: این مسئله باعث بروز مشکل می شود زیرا آنها هیچ علایمی ندارند. بنابراین وقتی بیماران در کنار خانواده های خود قرار می گیرند اهمیتی به این موضوع نداده و ما شاهد ابتلای خوشه ای خانواده ها به کرونا هستیم.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟