شرط عجیب «طالبان» برای پذیرفتن آتش بس شش ماهه

  • انتشار: ۲۷ قوس ۱۳۹۷
  • سرویس: تیتر 1سیاست
  • شناسه مطلب: 51198

نمایندگان طالبان در نشست “ابوظبی” تاکید کرده‌ اند که در صورتی درخواست امریکا مبنی بر اعلام آتش‌بس شش ماهه با دولت افغانستان را می پذیرند که  در افغانستان حکومت موقت ایجاد گردد و ریاست آن به این گروه واگذار شود.

به گزارش خبرگزاری اطلس، به نوشته روزنامه “دی نیوز” پاکستان به نقل از منابع طالبان: زلمی‌ خلیل‌زاد نماینده ویژه امریکا در امور صلح افغانستان در نشست “ابوظبی” از نمایندگان طالبان خواسته تا آتش‌بس شش ماهه با دولت افغانستان را اعلام کند.

همچنین آقای خلیلزاد از طالبان خواسته تا در حکومت جدید افغانستان (حکومت موقت) سهم بگیرند. 

نمایندگان طالبان تاکید کرده‌اند که در صورت ضمانت عربستان سعودی، امارات و پاکستان برای واگذاری حکومت موقت به فرد منتخب این گروه، آتش‌بس شش ماهه اعلام می‌کند.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری نیز اعلام کرده که تیم مذاکره ‌کننده حکومت افغانستان به رهبری عبدالسلام رحیمی، برای آغاز گفتگوهای قریب‌الوقوع با هیئت طالبان و آمادگی برای نشست رو در رو بین دو طرف وارد ابوظبی، مرکز امارات متحده عربی شده است 

در این دیدار و گفتگو که برای امروز و فردا نیز ادامه خواهد داشت، گفته می‌شود نمایندگان هر چهار کشور، نمایندگان طالبان را زیر  فشار قرار داده‌اند تا با هیئت مذاکره کننده افغانستان دیدار کنند.

اما یک منبع نزدیک به گروه طالبان می گوید: فشارهای کشورهای یاد شده بر طالبان اثر بخش نبوده و این گروه تاکنون نپذیرفته تا با هیئت حکومت دیدار کند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟