شب شعر “همه برا فلسطین” برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در مقابل تجاوز رژیم اسرائیل

  • انتشار: ۳ حوت ۱۳۹۵
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 18461

علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی پارلمان ایران در شب شعر «همه برای فلسطین»که به مناسبت حمایت از مردم فلسطین در مقابل تجاوز اسرائیل برگزار شده بود گفت که ملت فلسطین راه مقاومت را انتخاب کرده و این راه بازگشت ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری قدس «علاءالدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران در شب شعر «ما همه برای فلسطین» که به همت حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به مناسبت برگزاری ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین، برگزار شد، تاکید کرد: با توجه به نقش هنر در عرصه مبارزات و به ویژه فلسطین با اشاره کلام معصوم که فرموده «مداد العلماء افضل من  دماء الشهداء» گویای این واقعیت است که سلاح قلم در مبارزه نقشی فراتر سلاحی که در مقابل دشمن قرار می گیرد ایفا می کند و واقعیت نیز همین است.

وی تاکید کرد: بدون تردید مسئله فلسطین در عرصه جهان امروز مهمترین مسئله جهان اسلام است و در جمهوری اسلامی ایران همانگونه که مقام معظم رهبری بارها فرموده اند مهمترین مسئله عرصه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی گفت که ما برای مسئله فلسطین قداست قائل هستیم. قبله اول مسلمانان جایگاه بسیار ویژه ای است برای مظلومیت مردم فلسطین اهمیت بالایی قائلیم. چرا که در آموزه های قرآنی و دینی اهل بیتی ما بارها آمده است «کونوا لظالم خصما و للمظلوم عونا». این قانون اساسی و باورهای عمیق دینی ماست و این ظلمی که استکبار با همه ادعاهایی که داشته و دارد مسائلی از قبل حقوق بشر، حقوق ملت ها واژه های مقدسی است که به سخره گرفته شده است.

بروجردی افزود: مسئله فلسطین مصداق بارز این سیاست های ظالمانه شیطانی است. بیش از هفتاد سال قبل یک ملت مستقل را با طراحی های گوناگون با استفاده از زر و زور از خانه کاشانه خود آواره کرده، میلیونها انسان را به خارج از مرزهای شناخته شده خود می فرستند، خانه های آنها را غصب می کنند، دهها هزار نفر را به خاک و خون می کشند و سازمان ملل بر آن مهر تایید می زند. 1948 سال ننگین و سیاهی در جریان این ظلم تاریخی است که در حق ملت مظلوم فلسطین صورت گرفت. عکس العمل چه بود، این مردم ایستادند و مبارزه کردند تا سال 2000 و بیش از نیم قرن کشورهای خط مقدم جبهه در جنگهای متعدد با همه عده و عُده ایستادند و مبارزه کردند. خروجی این جنگها چه بود و چرا همه شکست، عقب نشینی ذلت آفرینی بود . و به ظاهر یک قدرت ساختگی و غیر واقعی از رژیم صهیونیستی به عنوان قدرت شکست ناپذیر منطقه در افکار عمومی مطرح شده بود.

وی افزود:  نگاه انقلاب اسلامی و مشخصا امام راحل (ره) چه نگاهی بود و امام با چه پشتوانه این گونه محکم سخن می گفت در زمانی که انقلاب اسلامی یک نهال بود امروز به فضل یک درخت تنومند است. امام فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، با چه پشتوانه ای الله، ان الله یدافع الذین آمنوا. این دیگر تعبیر سیاسی نیست که غلط باشد کلام وحی است، خداوند دفاع می کند. ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم،  در آیات متعددی در قرآن کریم سنتهای الهی بیان شده است. امام این صراط مستقیم را انتخاب کردند و سالها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در آن گام نهادند. و این جمله را با زبان بسیار ساده فرمودند که اگر هر مسلمان یک سطل آب  بریزد اسرائیل را سیل خواهد برد، این تعبیر ساده ای است و نشان دهنده یک واقعیت است که اگر امت اسلامی از همه ظرفیت خود استفاده کند با وجود همه قدرتی که به رژیم صهیونیستی داده اند. آمریکا و هم پیمانمانش و قدرتهای بزرگ جهانی حتما شکست خواهند خورد و براساس همین راهبرد پس از سال 2000 که برای نخستین بار حزب الله لبنان به عنوان بخشی از مقاومت موفق شد سرزمین های اشغالی جنوب لبنان را  آزاد کند، آیا جنگنده، تانک ، سلاح سنگین و .. داشت؟ چرا این اتفاق افتاد؟ چرا در پنج جنگ قبل از 2000 همه شکست بود و عقب نشینی، با وجود صدها هزار نیروهای آموزش دیده و صدها جنگنده و هزاران دستگاه تانک این سلاح ایمان چیست. این خودباوری چه نتیجه ای را به بار خواهد آورد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟