شبکۀ رادیو تلویزیون “بانو” در کابل رسماً به فعالیت آغاز کرد

  • انتشار: ۲۹ سرطان ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعی
  • شناسه مطلب: 26758

شبکه رادیو تلویزیون ویژۀ زنان به نام “بانو” که دومین رسانه در نوع خود در کابل است، با هدف تمرکز بر امور زنان، به طور رسمی گشایش یافت.

در مراسم آغاز به کار این رسانه که امروز در کابل برگزار شد، شماری از مقام‌های دولتی، نمایندگان جامعه رسانه‌ای و برخی از فرهنگیان شرکت کرده بودند.

عزیز الله آرال رئیس شبکه رادیوتلویزیون “بانو” گفت که این شبکه به هدف پوشش مسائل مربوط به زنان و تشویق بیشتر این قشر بر نقش آفرینی در فعالیت‌های رسانه‌ای، ایجاد شده است.

به گفته وی، زنان افغان با مشکلات و چالش‌های متعددی از جمله خشونت‌های خانوادگی، نداشتن امنیت شغلی، امنیت روانی و تهدید‌های مختلف مواجه هستند و لازم است که به این مسائل بیشتر رسیدگی شود.

آرال افزود که شبکه رادیوتلویزیون بانو، به طور شبانه روز فعاليت خود را آغاز کرده و در آغاز ولایات کابل، میدان وردک، لوگر، پروان و کاپیسا را تحت پوشش قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد که فعالیت این تلویزیون؛ شامل برنامه‌های تولیدی ویژه زنان و برنامه‌های تفریحی است که از طریق آنتن‌های عادی و ماهواره‌ای قابل دسترس است.

به گفته آرال، در حال حاضر در این شبکه ۵۰ تن از دختران استخدام شده و کار می‌کنند و رادیو بانو نیز روى موج ۹۷اف‌ام شروع به فعالیت کرده است.

سپوژمی وردک معین پالیسی وزارت امور زنان، با استقبال از آغاز به کار این شبکه گفت که زنان در سطح رهبری رسانه‌ها قرار ندارند و باید زنان تشویق و حمایت شوند تا این وضعیت تغییر کند.

وی گفت: «باید از طریق رسانه‌ها برای زنان دادخواهی کرد و با رسوم و عنعنات ناپسندی که در سرتاسر افغانستان سبب محرومیت زنان می‌گردد و بعضی اوقات بناحق چهره مذهبی را به خود می‌گیرد، مقابله کرد.»

فریده نیکزاد رئیس مرکز حمایت از خبرنگاران زن گفت که با ازدیاد شمار رسانه‌ها، حضور زنان در رسانه‌ها نیز افزایش یافته است.

وی افزود: “در یک جامعه که بیشتر آن‌بی‌سواد و یا کم سواد‌اند، دیدن یک رقص برهنه، رسانه را به نابودی می‌کشاند؛ باید مطابق فرهنگ و عنعنه مردم، نشرات داشت و باید گام‌ها را با آرامی و حوصله‌مندی برداشت.”

نخستین تلویزیون ویژۀ زنان در ۳۱ ثور سال جاری، به طور آزمایشی در کابل آغاز به کار کرد.

تخمين ميشود که بیش از ۵۰ تلویزیون و حدود ۱۵۰ رادیوی غیردولتی، در کشور فعالیت داشته باشد.

نظرات(۱ دیدگاه)

نظر شما چیست؟