شاهراه کابل-قندهار برای چهارمین روز مسدود ماند/ سرگردانی هزاران مسافر در این مسیر

  • انتشار: ۱۵ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37834

شاهراه کابل-قندهار از چهار روز به این طرف بروی عبور و مرور مسدود شده است. سخنگوی والی غزنی می گوید که امروز این مسیر به هر صورت ممکن بروی موترها باز خواهد شد. هم اکنون هزاران مسافر در وضعیت دشوار در این منطقه منتظر باز شدن مسیر است.

شاهراه کابل – قندهار از چهار روز به این طرف به روی ترافیک مسدود است. معترضان می گویند شب گذشته هنگام برداشتن خیمۀ تحصن معترضان، درگیری میان مظاهره‌کنندگان و نیروهای امنیتی به وقوع پیوسته است.

این شاهراه روز شنبه همین هفته در پی کشته‌شدن دو باشندۀ روستای شیرآباد ولسوالی قره باغ مسدود شد تا این که سرانجام برای بازگشایی این مسیر دیشب نیروهای امنیتی افغان مداخله کرده اند.

معترضان هشدار داده اند، شاهراه کابل – قندهار تا زمانی مسدود خواهد بود که خواست‌های آنان برآورده شود.

در حال حاضر، هزاران مسافر در شاهراه کابل – قندهار برای بازشدن این مسیر منتظر اند.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی گفت، برای امنیت شهر غزنی، نیروهای بیشتر مستقر شده اند و تلاش دارند که جلو وخامت اوضاع را بگیرند.

اما آقای نوری می گوید “معترضین یک راه فرعی را در مرکز شهر غزنی دیروز به روی ترافیک مسدود کرده بود که شب هنگام ما خواستیم تا این راه فرعی را باز کنیم و هیچ مظاهره‌کننده آسیب ندیده و همچنان خیمه شان به آتش کشیده نشده است”.

او افزود، شب گذشته یک زن باردار در ساحه موشکی ولسوالی قره باغ، به دلیل مسدودبودن شاهراه به شفاخانه منتقل نشد و با طفل‌اش جان باخته اند.

سخنگوی والی غزنی تأیید کرد که امروز نیز یک هیأت بلندپایه از ریاست جمهوری برای حل این معضل به غزنی آمده است.

مقامات تأکید دارند که در سه روز اخیر مذاکرات با مظاهره کنندگان به نتیجه نرسید و امروز آنان از هر راه ممکن مسیر شاهراه کابل – قندهار را به روی ترافیک باز خواهند کرد.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟