شاهراه کابل-قندهار برای پنجمین روز مسدود ماند

  • انتشار: ۱۶ حوت ۱۳۹۶
  • سرویس: اجتماعیتیتر 2
  • شناسه مطلب: 37868

شاهراه کابل-قندهار برای امروز برای روز پنجم مسدود ماند. مقامات در ولایت غزنی می گویند گفتگو با نمایندگان معترضان بدون نتیجه پایان یافته است و آنها قبول نکرده اند تا این شاهراه را بروی مسافران باز کنند. در همین حال شماری از مسافران با کمبود مواد غذایی روبرو شده اند و شب را باید در سرمای غزنی بدون سرپناه سپری کنند.

عبدالکریم متین والی غزنی گفته است که اعتراض مردم ولسوالی قره‌باغ ادامه دارد و راه هم بسته مانده‌است.

در همین حال عارف نوری، سخنگوی والی غزنی می‌گوید که شماری از معترضان توافق نمایندگان مظاهره‌کننده را نپذیرفته اند و امروز نیز تلاش‌ها برای بازگشایی شاهراه بی‌نتیجه ماند.

آقای نوری، می‌افزاید “دیروز ما با تعداد ۵۰ نفر از نمایندگان معترض، بزرگان و علما در جلسۀ با حضور هیأت ریاست جمهوری به توافق رسیدیم که شاهراه بازگشایی شود؛ اما شماری از حلقات و افراد نفوذی مظاهره‌کنندگان را نگذاشتند که این شاهراه امروز به روی ترافیک باز شود”.

شاهراه کابل-قندهار از روز شنبه هفتۀ جاری پس آن مسدود شد که دو فرد تن در قریۀ شیرآباد ولسوالی قره باغ غزنی، توسط افراد مسلح کشته شد.

پس از مسدود شدن این شاهراه هزاران مسافر از ولایات کابل، نیمروز، هرات، زابل و قندهار در ساحه موشکی ولسوالی قره باغ گیر مانده اند.

شماری از مسافرین می‌گویند که آنان با کمبود نان، آب و لباس مواجه شده و از دولت و معترضان می‌خواهند تا مسیر را به روی ترافیک باز کنند.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟