شاهد خاقان عباسی نخست ‌وزیر پاکستان شد

  • انتشار: ۱۰ اسد ۱۳۹۶
  • سرویس: بین المللسیاست
  • شناسه مطلب: 27978

به گزارش خبرگزاری جمهور به نقل از فارس؛ نواز شریف بعد از رد صلاحیت شدن توسط دادگاه استعفا کرد و بعد از آن پست نخست وزیری توسط شاهد خاقان عباسی به صورت موقت اداره می‌شد و قرار بود پارلمان پاکستان امروز نخست وزیر بعدی را انتخاب کند.
احزاب سیاسی پاکستان؛ ۶ کاندیدا برای انتخاب شدن به عنوان نخست وزیر معرفی کرده‌اند که هر کس بتواند از بین ۳۴۲ کرسی مجلس ۱۷۲ رأی بیاورد به عنوان نخست وزیر انتخاب خواهد شد.
حزب حاکم شاهد خاقان عباسی وزیر نفت را به عنوان کاندیدای خود معرفی کرده بود که با موافقت و رأی اعضای پارلمان به عنوان نخست‌وزیر پاکستان انتخاب شد.
شاهد خاقان عباسی پسر فرمانده سابق نیروی هوایی ژنرال خاقان عباسی است.
وی پس از آنکه تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در کراچی به اتمام رساند وارد دانشگاه لارنس در شهر مری شد واز آنجا بود که برای ادامه تحصیل به دانشگاه کالیفرنیا رفت.
او در سال ۱۹۸۵ با مدرک کارشناسی ارشد مهندسی برق به پاکستان بازگشت و وارد حزب مسلم لیگ شاخه نواز شریف شد.
شاهد خاقان عباسی؛ در سال ۲۰۰۸ میلادی از حزب مردم جدا شده وباز به آغوش مسلم لیگ شاخه نواز شریف بازگشت و این باعث شد تا بار دیگر در انتخابات سال ۲۰۱۳ بتواند از طرف این حزب وارد پارلمان شود.
عباسی سیاستمداری باتجربه است که مدتی عضو حزب مردم بود اما سرانجام به مسلم لیگ پیوست از طرفی چون پدرش از فرماندهان نیروی هوایی بود توانست با پشتوانه ارتش به سرعت پیشرفت کند.
وی در کابینه گیلانی سمت‌های وزیر بازرگانی و دفاع و در کابینه نواز شریف نیز وزیر نفت و منابع طبیعی بود.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟