شارژ گوشی بدون شارژر با روش های امروزی و مدرن

  • انتشار: ۱۹ دلو ۱۳۹۸
  • سرویس: اطلس پلاس
  • شناسه مطلب: 77017

شاید شما هم جزء آن دسته افرادی باشید که نتوانید چند ساعت و یا حتی چند دقیقه بدون گوشی تان دوام بیاورید. پس لازم است این مطلب را تا انتها بخوانید که اگر زبانم لال جایی بدون شارژر بودید، نفستان به شماره نیفتد. در این مقاله روش هایی برای شارژ گوشی بدون شارژر آورده شده است.

روش های مختلف شارژ گوشی بدون شارژر

حتما برای خیلی ها پیش آمده است که با کمبود چند درصد شارژ ناقابل که قرار بوده یک تماس کوتاه و یا پیامک را پشتیبانی کند، کارشان عقب افتاده و یا شخصی در انتظار مانده است.

ممکن است در آن لحظه شما به پریز برق و شارژ دسترسی نداشته باشید تا بتوانید کار خود را راه بیندازید. اینجاست که نیاز به روش هایی برای شارژ گوشی بدون شارژر پیدا می کنید.

شارژ گوشی بدون شارژر

شارژ گوشی با گوشی دیگر

یکی از روش های شارژ گوشی بدون شارژر استفاده از یک گوشی دیگر است. برای این کار ما نیاز به دو عدد
کابل ساده داریم. البته این روش برای گوشی های هوشمندی که قابلیت پشتیبانی از کابل او.تی.جی را داشته باشد جواب می دهد. که تقریبا تمامی گوشی های هوشمند این قابلیت را دارند.

برای اینکه گوشی خود را بدون با یک گوشی دیگر شارژ کنید از کابل یو اس بی در اختیار داشته باشید و اگر گوشی تان از او تی جی پشتیبانی می کند ای سیم هم برای شارژ کردن گوشی همراه شما نیاز است که قیمت زیادی هم ندارد.

در اصل کابل او تی جی برای اتصال فلش مموری ها به گوشی های هوشمند به کار می روند. اما برخی موارد می توانید از این کابل برای شارژ گوشی خود نیز استفاده کنید.

البته قبل از انجام کارهایی که در ادامه گفته می شود و شارژ گوشی بدون شارژر باید یک سری تنظیمات روی
گوشی تان انجام دهید تا بتوانید از او تی جی استفاده کنید. این تنظیمات متناسب با گوشی شما با یک سرچ ساده قابل دسترسی می باشد.

برای این منظور همان طور که گفته شد دو کابل، یکی کابل یو اس بی و دیگری کابل او تی جی نیاز داریم، یک گوشی با شارژ کامل نیز برای انتقال شارژ نیاز است.

کابل او تی جی را به آن گوشی که دارای شارژ است وصل کنید. گوشی مد نظر هم که حتما از او تی جی پشتیبانی می کند. بعد از این اتصال، باید کابل یو اس بی را به او تی جی وصل کنید.

حالا برای اینکه اتصال بین دو گوشی برقرار شود و گوشی شما شارژ بگیرد باید کابل یو اس بی را به گوشی خودتان وصل کنید. این گونه به راحتی توانستید از روش شارژ گوشی بدون شارژر استفاده کنید.

درست است که این یک روش هیجان انگیز برای شارژ گوشی شما است اما سعی کنید فقط در مواقع ضروری از آن استفاده کنید، استفاده مدام از این روش سفارش نمی شود.

شارژ گوشی بدون شارژر با امواج WI-FI

دانشمندان راه کاری برای شارژ گوشی ها همراه بدون شارژر یافته اند. از این فناوری می توان برای شارژ انواع دوربین و همچنین باتری هایی که قابلیت شارژ شدن دارند استفاده کرد.

این تکنولوژی Power over wifi نام دارد که شامل دو قسمت روتر و سنسور می شود. سنسورهای موجود در این سیستم فرکانس رادیویی آرف را به برق دی‌سی تبدیل می کند.

امواج و سیگنال های بلوتوث و وای فای دارای انرژی هستند. همین تبدیل امواج به برق باعث شده است که دانشمندان سیستمی طراحی کنند که قابلیت شارژ کردن را داشته باشد.

همان طور که می دانیم امواج رادیویی در همه شهرها به دلیل وجود برج های مخابراتی وجود دارد. به محض این که وای فای یا بلوتوث تلفن همراه خود را روشن کنید، می توانید این امواج و سیگنال ها را درک کنید.

این سیستم می تواند به اندازه چهل میکرووات انرژی دریافت کند. که برای شارژ تلفن همراه کافی نیست. اما در آینده ای که خیلی هم دور نیست شارژ گوشی های هوشمند از این طریق ممکن خواهد شد و به واسطه آن در شرایط خاص گوشی شما میزان قابل قبولی شارژ خواهد شد.

با طراحی این سیستم، گوشی ها و دیگر دستگاه های الکترونیکی بی نیاز از باتری ها خواهند شد، زیرا این امواج به دلیل حضور گسترده شان باعث می شوند دستگاه های و گوشی ها انرژی مورد استفاده شان را به صورت بی سیم دریافت می کنند.

روش های سنتی دیگری نیز برای شارژ گوشی همراه شما وجود دارند که با یک سرچ کوچک در اینترنت می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

مثلا با استفاده از انواع میوه های اسیدی و مقداری سیم و پیچ مسی می توانید گوشی خود را یکی دو درصدی شارژ کنید. هر چند این روش یک روش علمی نیست اما می تواند کارتان را راه بیندازند.

دلایل خالی شدن سریع شارژ موبایل

حالا که با راهکارهایی برای شارژ گوشی بدون شارژر آشنا شدید خوب است که دلایل اینکه چرا گوشی شما زود باتری خالی میکند را نیز بدانید:

اتصال مدام به اینترنت و استفاده از گوشی به صورت شبانه روزی یکی از دلایلی است که می تواند باتری گوشی شما را نابود کند. سعی کنید در مواقع ضروری اینترنت گوشی تان را روشن کنید.

یکی دیگر از دلایکی که باعث می شود باتری گوشی تان خیلی زود خالی کند روشن ماندن فیلترشکن است. این روزها روی همه گوشی ها یک فیلترشکن نصب است که مثل خوره به جان حجم نت و حجم باتری شما افتاده است.

اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک نیز می تواند حجم بالایی از باتری شما را استفاده کند. برای جلوگیری از این هدررفت باتری، می توانید برای باز کردن این شبکه ها از وب سایت ها و یا نسخه های لایت آن استفاده کنید.

غیر فعال کردن بلوتوث، جی‌پی‌اس، وای‌فای و لوکیشن در گوشی شما، زمانی که به آن نیاز ندارید یکی دیگر از راه هایی است که می تواند به عمر باتری شما کمک کند.

سعی کنید بعد از هر کاری که با گوشی انجام دادید، خودتان را به بستن برنامه های در حال اجرا عادت دهید. اگر این برنامه ها بعد از استفاده در گوشی شما همچنان باز باشند، باعث کند شدن سرعت گوشی و همچنین کم شدن باتری آن خواهند شد.

آخرین پیشنهاد ما برای این که عمر گوشی شما بیشتر شود این است که سعی کنید گوشی تان را در معرض گرمای زیاد قرار ندهید. قرار گرفتن گوشی در محیط های گرم و یا حرارت بالا باعث می شود باتری شما خراب شود.