شاخص جهانی تروریزم؛ افغانستان همچنان در صدر جدول

  • انتشار: ۲۴ حوت ۱۴۰۱
  • سرویس: امنیت و حوادثتیتر 2
  • شناسه مطلب: 135730

انستتیوت اقتصاد و صلح مستقر در آسترالیا روز گذشته ‌در گزارشی گفته است که حملات در افغانستان در سال ۲۰۲۲ میلادی ۷۵ درصد و مرگ و میر ناشی از حملات ۷۸ درصد کاهش یافته است.

بر اساس این گزاش،‌ مرگ و میر ناشی از تروریزم در سال ۲۰۲۲ میلادی ۹ درصد کاهش یافته و در مجموع ۶ هزار و ۷۰۱ نفر در سراسر جهان در اثر این گونه حملات کشته شده‌اند

همچنین در سال ۲۰۲۲ میلادی، ۹ درصد از کشته شدگان حملات تروریستی سراسر جهان در افغانستان بوده و این میزان نسبت به سال ۲۰۲۱ میلادی فقط ۲۰ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

انستتیوت اقتصاد و صلح گفته است که با اینکه مرگ و میر ناشی از تروریزم در افغانستان اندکی کاهش داشته اما باز هم در این سال ۶۳۳ نفر در اثر حملات تروریستی در افغانستان کشته شدند، زیرا طا-لبان بر این کشور مسلط بودند.

رقم کشته‌شدگان در افغانستان از سال ۲۰۰۷ به اینسو در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است.

از این میان، ۴۳۴ نفر در اثر حملات ناشی از بمب و ۱۸۴ نفر دیگر در اثر حملات مسلحانه کشته شده‌اند.

در این گزارش آمده است که از جمله ۳۴ ولایت افغانستان، ۲۶ ولایت آن در سال ۲۰۲۲ شاهد حملات تروریستی و کابل شاهد بیشترین حملات و تلفات ناشی از حملات تروریستی بوده که در اثر آن، ۵۴۹ نفر جان باخته‌اند.

کشورها با درنظرداشت چهار شاخص «رویدادها، کشته شدگان، زخمی شدگان و خسارات مالی» ناشی از حملات هراس‌افکنی رده بندی شده‌اند.

اما شاخص جهانی تروریزم، سرکوب توسط دولت‌ها و بازیگران دولتی در این گزارش گنجانده نشده است.

نظرات(۰ دیدگاه)

نظر شما چیست؟